کد خبر: ۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 27
اگر تا به حال یک گوشی با صفحه نمایش خیلی بزرگ، مثلاً آیفون 6 Plus را در دست گرفته و با آن کار کرده باشید، یک مشکل که احتمالا به آن بر خورده‌اید این است که نوشتن متن در این گوشی ها، اعم از پیام یا هر چیز دیگر، حتی آدرس یک وب سایت، با یک دست بسیار دشوار است.

اگر تا به حال یک گوشی با صفحه نمایش خیلی بزرگ، مثلاً آیفون 6 Plus را در دست گرفته و با آن کار کرده باشید، یک مشکل که احتمالا به آن بر خورده‌اید این است که نوشتن متن در این گوشی ها، اعم از پیام یا هر چیز دیگر، حتی آدرس یک وب سایت، با یک دست بسیار دشوار است. این امر به آن علت است که اندازۀ بزرگ صفحه نمایش این گوشی ها، صفحه کلید را که قاعدتاً تمامِ طول یا عرض صفحه نمایش را پر کرده است دور از دسترس می سازد. شما نمیتوانید گوشی خود را با یک دست گرفته و با انگشتان خود بر تمام نقاط صفحه کلید کنترل داشته باشید. اما به نظر می رسد مایکروسافت راهی برای غلبه بر این مشکل پیدا کرده است.

راه حل مایکروسافت یک صفحه کلید منحنی است و سایت the Verge مدعی شده است که مایکروسافت تصمیم دارد این صفحه کلید جدید خود را در آیندۀ بسیار نزدیک بر روی IOS نیز عرضه کند.

این صفحه کلید جدید، همانگونه که در عکس مشاهده می کنید و دیروز نیز در آی تابناک راجع به آن خواندید، با لمس یک گزینه به سادگی بر مبنای راست-دست یا چپ-دست بودن شما، به یک گوشۀ صفحه نمایش متمایل می‌شود و به این ترتیب، شما می توانید به هر قسمتی از آن با استفاده از تنها یک دست، دسترسی داشته باشید. علاوه بر آن، این صفحه کلید یک امکان دیگر را نیز فراهم کرده و آن اینکه به جز سیستم پیش بینی کلمۀ بعدی شما در هنگام تایپ، همچنین علامت‌هایی شبیه به صفحه کلید Swype را نیز در اختیار خواهید داشت که تایپ سریعتر را برای شما ممکن می سازد.

به گفتۀ TheVerge این صفحه کلید به زودی به صورت عمومی-آزمایشی عرضه می‌شود و در ماه‌های آینده، ابتدا در AppStore و بعد برای اندروید در دسترس است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار