تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۶ - 2018 January 07
این روزها با فیلتر شدن تلگرام مردم در سردرگمی فرو رفته اند و هروز با خبری جدیدی مواجهه می‌شوند که آیا رفع فیلتر می‌شود یا خیر! از این رو رسانه ها که برای انتشار اخبار خود از تلگرام بهره میبرند نیز دچار مشکل شده‌اند که آینده این پیام رسان و چه می‌شود و راه‌های ارتباطی آنها با مخاطبینشان چگونه خواهد بود. خیلی از رسانه ها به دلیل هزینه‌های بسیار سنگینی که برای جذب مخاطب در کانال‌‌‌های تلگرامی کرده‌اند بسیار از این محدودیت خشمگین هستندو در صدد راهی برای دور زدن این فیلترها و فشار بروی مسئولین هستند تا رفع فیلتر تلگرام صورت گیرد.

به گزارش آی تابناک : تلگرام امروز مهم‌ترین رسانه تاثیرگذار در ایران است. تقریبا تمام جامعه ایران با این پیام رسان سروکار دارند و از آن استفاده می‌کنند. برخی حتی از این شبکه اجتماعی درآمدزایی کرده و نان خود را از آن در می‌آورند.

از طرفی اما بسیاری از رسانه‌ها در تلگرام کانال دارند. و برخی از کانال های خبری به صورت مستقل یک رسانه هستند. این در حالی است که برخی از مسئولان کشور از طریق کانال‌های تلگرامی شخصی‌شان با مردم صحبت می کنند. به طور کلی و به زبان ساده تلگرام بخشی از زندگی روزانه مردم شده است.

این روزها با فیلتر شدن تلگرام مردم در سردرگمی فرو رفته اند و هر روز با خبری جدیدی مواجه می‌شوند که آیا این شبکه اجتماعی رفع فیلتر می‌شود یا نه؟! از این رو رسانه‌هایی که برای انتشار اخبار خود از تلگرام بهره می‌بردند نیز دچار مشکل شده‌اند که آینده این پیام رسان چه می‌شود و راه‌های ارتباطی آنها با مخاطبینشان چگونه خواهد بود؟! این در حالی است که بسیاری از این رسانه‌ها پیشتر هزینه‌های بسیار سنگینی برای جذب مخاطب در کانال‌‌های تلگرامی خود کرده‌اند و حالا از این وضعیت شکایت می‌کنند و در صدد راهی برای دور زدن این فیلترها و فشار برروی مسئولین هستند تا رفع فیلتر تلگرام صورت گیرد.

در این میان رسانه هایی هم هستند که عمده مخاطبینشان را در کانال تلگرامی خود دارند و با نبود این پیام رسان حیات رسانه شان قطع می‌شود و آنها نیز بسیار در تلاش و منتظر هستند که رفع فیلتر سریعتر انجام شود.

اما برخی دیگر از رسانه‌ها که دیگر امیدی به تلگرام ندارند، مقدمات مهاجرت مخاطبینشان را به یک پیام‌رسان دیگر فراهم کرده اند تا از غائله عقب نمانند.

حالا بازار پیام رسان‌های جدید بسیار داغ شده و هرروز یک پیام رسان معرفی می‌شود و یا یک پیام رسان قدیمی و بی‌امنیت از فیلتر آزاد می‌شود تا شاید بشود جایگزینی برای مهاجرت از تلگرام شود؛ ویسپی، آی گپ، گپ، سروش، بیسفون، وی چت پیام رسان‌هایی هستند که قرار است جایگزین تلگرام باشند و از این رو رسانه های سعی دارند با حضور در این رسانه ها و ایجاد کانال از مخاطبین آنها استفاده کنند.

 تلگرام

اما نکته قابل توجه این است که هیچ کدام از این پیام رسان ها نتواسته اند امکانات و امنیت تلگرام را فراهم کنند و هنوز مردم به آنها اعتماد ندارند و بدتر از آن مشکلات نرم افزاری آنها هستند که نمیتوانم حجم بالای مخاطب را تحمل کنند و هرزچندگاهی از دسترس خارج می‌شوند.

حال باید منتظر ماند و دید در آینده نزدیک سرویس های خبری در ایران به کدام سمت خواهند رفت؟ و آیا می‌توانند اخبار خود را روی پیام رسان های داخلی منتشر کنند و حجم بالای مخاطبین خود بهره ببرند؟





منبع : فردا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار