کد خبر: ۱۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۷ دی ۱۳۹۶ - 2018 January 07
ماوس‌های گیمینگ غالباً سنسورهای به شدت حساسی را درون خود جای داده‌اند که سطح دقت آن‌ها را به میزان چشمگیری بالا می‌برند. به این ترتیب حتی اگر بخواهید با استفاده از آن‌ها صفحات گسترده را پر کنید یا با برنامه‌های واژه‌پرداز کارکنید، می‌توانید با بالاترین دقت روی حروف و سلول‌های مدنظرتان کلیک کنید و نیازی به انجام دوباره یا سه‌باره این کار نخواهید داشت. در بازی‌ها نیز به لطف این امر می‌توانید با دقت بالاتری به دشمنان خود شلیک نمایید و هدف‌گیری‌تان بهتر از سابق خواهد شد.

به گزارش آی تابناک : در ادامه بررسی بهترین گجت‌های سال 2017، این سری در نظر داریم 4 موس گیمینگ برتر سال گذشته را مرور کنیم. این نکته را در نظر داشته باشید که لزوماً گران‌قیمت‌ترین مدل، بهترین نیست و لیست زیر بر اساس ارزش خرید هر محصول با توجه به قیمت و امکانات تهیه شده است.

موس بازی COUGAR 500M

COUGAR 500M

انداز بزرگ موس بازی COUGAR 500M در ترکیب با طراحی ارگونومیک باعث قرارگیری کامل آن در دست گیمر می‌شود. البته ممکن است برای گیمرهایی که دست‌های ظریفی دارند، زیاد راحت نباشد. این ماوس مخصوص گیمرهای راست دست طراحی شده و استفاده از آن با دست چپ هرچند ناممکن نیست اما راحت هم نیست. کابل رابط ماوس در لبه سمت چپ آن تعبیه شده که به استفاده راحت‌تر با دست راست کمک می‌کند. این ماوس که از طریق فروشگاه شهر فافا هم قابل سفارش می‌باشد، توسط بسته نرم افزاری اختصاصی COUGAR UIX Systemm حمایت می‌شود که قابلیت‌های  شخصی سازی خوبی ارائه می‌کند. رابط گرافیکی این برنامه از سه پیکربندی و سه سربرگ اعمال تنظیمات متشکل از کارایی، تخصیص کلید و کنترل نورپردازی تشکیل شده که برای هریک از پیکربندی‌های Mode 1 تا 3، تنظیمات جداگانه تعریف کرد. در نهایت بر روی ماوس یک دکمه اختصاصی جهت تغییر آنی دقت حسگر ماوس تعبیه شده است، از طریق رابط کاربری برنامه COUGAR UIX می‌توان دقت حسگر را برای هر یک از سه حالت مزبور در کنار تنظیمات بیشتری چون سرعت دابل کلیک، سرعت اسکرول، سرعت مخابره اطلاعات، سرعت نشانگر ماوس در ویندوز، سرعت حسگر هنگام هدف گیری تغییر داد.

موس بازی Genius مدل SCORPION M8-610

موس بازی Genius مدل SCORPION M8-610

سری Genius Scorpion M8-610 Gaming مدل موس های شرکت جنیوس می‌باشد که از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است و آزادی تحرک و راحتی هر چه بیشتر را برای شما به ارمغان می‌آورد. از مهم ترین ویژگی های این موس پیشرفته و حرفه ای می توان به ارزش بالای خرید در برابر قیمت بسیار مناسب، عملکرد و راحتی، طراحی و ارگونومی عالی، کیفیت ساخت بالا، امکانات و قابلیت‌ های فراوان، کاربردهای نرم افزاری مناسب، طراحی زیبا و شکیل، کیفیت ساخت بالای فطعات داخلی و بیرونی و لذت هر چه بیشتر در عملیات های حرفه ای و معمولی اشاره کرد. این ماوس از شش کلید کاربردی قابل برنامه‌ریزی بهره‌ می‌برد. حسگر این ماوس مخصوص بازی از نوع اپتیکال است که از دقت بسیار بالای 8200DPI بهره می‌برد. موس بازی SCORPION M8-610 از طریق رابط بلوتوث نسخه 4 دانگل مخصوص به کامپیوتر متصل می‌شود و با تمامی سیستم‌عامل‌های رایج سازگاری دارد. شرکت ریزر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات مخصوص بازی است که انتخاب اول بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای به شمار می‌آید. کیفیت و قیمت مناسب محصولات این شرکت از دلایل شهرت آن است. انرژی SCORPION M8-610 از طریق دو عدد باتری قلمی سایز AA تامین می‌شود و وضعیت باتری از طریق نشانگر تعبیه شده بر روی ماوس قابل مشاهده است. در صورت اتمام باتری هم می‌توان از طریق کابل از ماوس استفاده کرد. این مدل هم خوشبختانه با قیمت 270 هزار تومان از فروشگاه شهر فافا قابل  سفارش است.

موس بازی Proteus Core

موس بازی Proteus Core

این موس که به Proteus Core نیز معروف است، دارای 5 عدد وزنه 3.6 گرمی است که به کاربر این اجازه را می‌دهد تا بسته به نیاز خود وزن و تعادل موس را عوض کند. برای مثال در بازی‌های MMORPG گیمر ترجیح می‌دهد که موس خود را سبک کند تا بتواند به راحتی و مدت طولانی از موس استفاده کند و بر عکس آن در بازی‌های به سبک اکشن تیراندازی گیمر موس را سنگین می‌کند تا بتواند با تمرکز و دقت بیشتری تیراندازی کند.
شما برای دقت بسیار بالا در هنگام بازی کردن، به یک موس پد احتیاج دارید و Proteus Core به صورت پیش‌فرض با موس پدهای لاجیتک سازگاری و همخوانی کامل دارد؛ اما موس G502 بدون موس پد و روی تمامی سطوح بسیار دقیق کار می‌کند. زمانی که شما موس را بر روی سطحی قرار می‌دهید، سنسور موس شروع به آنالیز کردن آن سطح می‌کند و خود را با آن کاملا تنظیم می‌کند. نکته قابل توجه در این موس این است که شما با استفاده از یک کلید می‌توانید پروفایل ماکرو خود را به راحتی عوض کنید.Proteus Core به شما کمک می‌کند تا تبدیل به یک قدرت غیر قابل کنترل شوید. به شما این امکان را می‌دهد تا DPI موس را در 5 حالت از بین 200 تا 12000 تغییر دهید. در حالی که بالاترین میزان DPI در دیگر موس‌های گیمینگ حرفه‌ای بین 6 تا 8 است. سرعت و دقت بالا در اسکرول کردن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این موس به شمار می‌رود.

موس بازی Rapoo V210

موس بازی Rapoo V210

طراحی این موس به‌گونه‌ای است که هنگام کار، کف دست و انگشتانتان کاملاً روی موس قرار می‌گیرد تا در کار طولانی شما را خسته نکند. دو دکمه Back/Forward در سمت چپ موس تعبیه‌شده تا در مرورگرها یا سایر نرم‌افزارها برای رفتن به صفحه بعد یا قبل بدون جابجایی نشانگر موس، بتوانید با فشردن دکمه‌های زیر دستتان راحت بین صفحات جابجا شوید. اگر شما راست‌دست باشید این موس کاملاً مناسب شماست چرا که دکمه‌های کناری زیر شست شما قرار می‌گیرد و خیلی راحت می‌توانید با آن‌ها کار کنید؛ اما اگر چپ‌دست باشید دکمه‌های کناری به دلیل قرار گرفتن در جای نامناسب برای شما عملاً بی‌استفاده می‌ماند.

وجود دکمه DPI روی موس Rapoo V210 به شما این امکان را می‌دهد که درست در هر لحظه‌ای که به دقت و یا سرعت حرکت نیاز داشتید dpi را کم و یا زیاد کنید و کنترل دقیقی روی عملکرد مورد نیازتان داشته باشید. مثلاً در بازی هر وقت نیاز بود دقت موستان را تا 3000 dpi بالا ببرید و درست در هدف شلیک کنید و یا میزان dpi تان را به 500 dpi کاهش دهید تا سرعت حرکت نشانگر را در کارهای عادی افزایش دهید و یا در طراحی‌های گرافیکی دقت dpi موستان را بالا ببرید و حرفه‌ای‌تر و با قدرت عمل بالایی جزییات طرح را طراحی کنید.Rapoo V210 همخوانی عجیبی با کیبوردهای گیمینگ رنگی دارد. نور موس گیمینگ Rapoo V210 را می‌توانید با سلیقه و نظر خودتان، به هر شکلی که بخواهید تنظیم کنید. بدین ترتیب هنگام عکس‌العمل‌ها و حرکات مختلف می‌توانید مد نوردهی متفاوتی را ببینید و از زیبایی خیره‌کننده موستان لذت ببرید. این مدل نیز با قیمت زیر 100 هزار تومان در شهر فافا قابل سفارش است.






منبع : فیسیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار