کد خبر: ۱۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۶ - 2018 January 04
پژوهشگران کشور اخیرا دستگاهی برای کاربرد در منازل عرضه کردند که با استفاده از آن کاربر در داخل محفظه‌ای قرار می‌گیرد و با پدال زدن در آب می‌تواند عضلات تحتانی و فوقانی را بدون تحمل فشار تقویت کند.

به گزارش آی تابناک : ورزش کردن در داخل آب روشی کم فشار و موثر برای تقویت عضلات و سوزاندن کالری است، ضمن آنکه در آب بودن و در آب ورزش کردن باعث ایجاد آرامش و رهایی از تنش می‌شود.

بر این اساس محققان کشور دستگاه "پدال آبی" را عرضه کردند. از آنجایی که خیلی از افراد به دلایلی چون در دسترس نبودن، کمبود وقت و ابتلا به بیماری‌های‌ خاص نمی‌توانند در استخر، سونا و جکوزی به ورزش بپردازند، با استفاده از این دستگاه می‌توانند ورزش در آب را در منزل تجربه کنند و از تمامی مزایای آن استفاده کنند.

دستگاه حرفه‌ای پدال آبی، یک دستگاه ویژه‌ است که به فرد این امکان را می‌دهد تا از تمامی مزایای ورزش در آب بدون تحمل فشارهای نامطلوب بر روی مفاصل استفاده کند.

این دستگاه با پدال زدن‌های همزمان پا و دست در داخل یک محفظه آبی به کاربر این امکان را می‌دهد تا عضلات فوقانی و تحتانی را به حرکت وادار کند.

از ویژگی‌های ممتاز این دستگاه قابل استفاده بودن آن در هر مکان و زمانی است.

محفظه‌ای که شخص در آن قرار می‌گیرد، دارای در ورودی و از جنس ضد آب است که به شکل دستی یا پمپی قابلیت پر کردن آب و تنطیم دمای آب را دارد.

در این دستگاه پدال‌هایی در پایین و جلوی محفظه تعبیه شده است و فرد می‌تواند با نشستن در داخل محفظه به پدال زدن بپردازد و در صورت عدم نیاز قفل خواهد شد و نقش یک دسته نرمال را خواهد داشت.

پدال پایی که در قسمت تحتانی تعبیه شده است، قابلیت تغییر زاویه و مقاومت،‌ تغییر ارتفاع از سطح محفظه و تنظیم بر اساس طول پای افراد را خواهد داشت.

همچنین دسته‌هایی در قسمت تحتانی زین برای تنظیم ارتفاع مناسب زین قرار دارد. پدال‌هایی که در قسمت جلویی محفظه تعبیه شده است، قابلیت تغییر زاویه و مقاومت،‌ قابلیت تغییر ارتفاع از سطح محفظه و طول تا جلوی بدن فرد را بر اساس طول دست فرد خواهد داشت.

بدنه و اتصالات دستگاه از استیل ضد زنگ با مقاومت بالا است. کف این محفظه ضد لغزش است و به این وسیله چرخ‌های پلیمری، آسان جا به‌جا می‌شود.

این طرح از سوی بابک هوشمند مقدم و مژگان اسکندری جوزقانی در فستیوال نوآوری‌های صنعت تجهیزات ورزشی و توانبخشی ارائه شد.





منبع : ایسنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار