کد خبر: ۱۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 19
برندگان دهمین دوره جایزه بزرگ زیست فناوری همزمان با نمایشگاه فن بازار زیستی اعلام شدند.
به گزارش آی تابناک : دهمین دوره جایزه بزرگ زیست فناوری همزمان با نمایشگاه فن بازار زیستی توسط مرکز تحقیقات و توسعه زیست فناوری و انجمن علمی دانشجویی بیوتکنولوژی پزشکی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

در این جشنواره که فراخوان آن از مردادماه آغاز شده بود، ۴۲ طرح تحقیقاتی منطبق با اولویت های اعلام شده مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۱ طرح به مرحله نهایی داوری رسیدند.

این طرح ها از جنبه وجود محصول تجاری، سطح تکنولوژی مورد استفاده و کمک به حل مشکلات کشور بررسی شدند و طرح هایی در اولویت قرار گرفتند که در حوزه های مختلف زیست فناوری از جمله پزشکی، کشاورزی، صنعت، محیط زیست، علوم پایه و آبزیان به محصول نهایی قابل عرضه به بازار رسیده اند.

هیات داوران جایزه بزرگ زیست فناوری را روسای ستاد توسعه زیست فناوری، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، انجمن زیست فناوری، انستیتو پاستور، مرکز تحقیقات و توسعه زیست فناوری دانشگاه تربیت مدرس و معاون پژوهشی و اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و انستیتو پاستور تشکیل دادند.

در این جشنواره طبق نظر هیات داوران برنده برای جوایز اول و دوم معرفی نشد و محمد امین حجازی، رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی منطقه غرب و شمال غرب کشور، برای «تولید تجاری بیومس و محصولات آرایشی- بهداشتی و مکمل بر پایه ریزجلبک ها» و نادر مقصودی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای «تحقیق و تولید فاکتور ۸ نوترکیب انسانی» به صورت مشترک به مقام سوم دست پیدا کردند.

حسن حبیبی برای طرح «تولید کیت مولکولی بررسی AZF»، دکتر مجید مقبلی برای طرح «بیوفیلتر تصفیه آب و پساب آلوده به مواد سمی، بیوفیلتر تصفیه شده شیرابه زباله» و پیمان سازنده چی برای طرح «تولید صنعتی ریزجلبک گرید غذایی و دارویی اسپیرولینا با استفاده از نسل جدیدی از فتوبیوراکتورها بسته» مورد تقدیر قرار گرفتند.

جایزه بزرگ زیست فناوری، از سال ۱۳۷۸ توسط مرکز تحقیقات و توسعه زیست فناوری دانشگاه تربیت مدرس و با حمایت صندوق سرمایه‌گذاری زیست ‌فناوری معاونت علمی‌ و فناوری ریاست‌ جمهوری اعطا می شود.





منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار