کد خبر: ۱۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 17
با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 2017 میلادی ̜ قصد داریم ده فیلم برتر سال 2017 را به علاقه مندان هنر هفتم معرفی کنیم.

10- The Post

معرفی ده فیلم برتر سال 2017

داستان این فیلم که بر اساس یک رویداد واقعی روایت می شود ̜̜ در مورد دو روزنامه نگار با بازی تام هنکس و مریل استریپ هست که در تلاشند تا اسنادی از پنتاگون را افشا کنند...

استیون اسپیلبرگ کارگردان نام آشنای سینمای جهان پس از لینکولن باز هم به سراغ درام تاریخی سیاسی دیگری رفته که با بازخورد بسیار خوب منتقدان همراه شده است. هنرنمایی هنکس و استریپ دو بازیگر بزرگ سینما در این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و آن دو را از بخت های مسلم بخش بهترین بازیگر مرد و زن در فصل جوایز کرده است.

9- The Shape of Water

معرفی ده فیلم برتر سال 2017

شاید بتوان این فیلم را در کنار (( هزار توی پن)) بهترین اثر کارنامه گیلرمو دل تورو کارگردان فیلمهای فانتزی دانست. تلفیق عناصر انسانی در فضایی فانتزی این اثر را به یکی از زیباترین درام های تخیلی سده جدید تبدیل کرده است. از موفقیت های پر شمار این فیلم تحسین شده میتوان به جایزه شیر طلایی از جشنواره معتبر فیلم ونیز اشاره کرد.

8-Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

معرفی ده فیلم برتر سال 2017

یک کمدی سیاه دیگر از مارتین مک دونا ((در بروژ)) با داستانی ساده که لحظه به لحظه پیچیده تر می شود. دیالوگ های پر تعمق و کنایه دار که مک دونا به آن شهره است بر ارزش های این فیلم بی ادعا و پر ارزش افزوده است.

7-The Florida Project

معرفی ده فیلم برتر سال 2017

فیلم «پروژه فلوریدا» به کارگردانی شان بیکر به شکلی پرشور و دردناک به موضوع بی خانمان ها در آمریکا می پردازد. این فیلم از نگاه ((مونی)) دختربچه ی شش ساله و درک او از بحران ها و اتفاقات پیرامونش می گذرد.

فیلم «پروژه فلوریدا» به کمک داستان قوی و نقش آفرینی های درخشان بازیگران غیرحرفه ای این فیلم، زندگی دشوار افرادی را که در حاشیه جامعه برای نجات خود تلاش می کنند، روایت می کند.

6- Lady Bird

معرفی ده فیلم برتر سال 2017

داستان فیلم در ساکرامنتو، کالیفرنیا روایت می‌شود و دربارهٔ دوران بلوغ یک دانش‌آموز دبیرستانی و رابطهٔ آشفته‌اش با مادرش است...

این فیلم تحسین شده که توسط گرتا گرویگ نوشته و کارگردانی شده با گرفتن نمره 100% از سایت امتیازدهی Rotten Tomatoes رکورد جدیدی از خود به جای گذاشته است.

5-Phantom Thread

معرفی ده فیلم برتر سال 2017

پس از حدود ده سال از آخرین همکاری مشترک ((خون به پا خواهد شد)) ̜ پول توماس اندرسون و دانیل دی-لوئیس این بار با درام تاریخی ((موضوع فانتوم)) به سینما آمده اند. این فیلم تحسین شده آخرین فیلمی است که دی-لوئیس در آن ایفای نقش خواهد کرد و باید دید که آیا اسکار چهارم را برای او به ارمغان می آورد خیر. همچنین موسیقی فیلم توسط یکی از اعضای گروه ریدیوهد ، جانی گرینوود ساخته شده است. حضور کارگردان صاحب سبک به همراه غول دنیای بازیگری این فیلم را به عنوان یکی از جذاب ترین انتخاب های سال تبدیل کرده است.

4- Get Out

معرفی ده فیلم برتر سال 2017

این درام ترسناک روانشناسانه در اوایل بهار سال جاری اکران شد و از همان زمان منتقدان آن را جز شانس های مسلم اسکار امسال قلمداد می کردند. این فیلم که با بودجه ی 4.5 میلیون دلاری ساخته شد با فروشی معادل 252 میلیون دلار توانست در جذب مخازب هم بسیار موفق عمل کند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان ((Get Out)) به کارگردانی جوردن پیل در زمره یکی از بهترین فیلمهای ترسناک تاریخ سینما قرار دارد.

3-Dunkirk

معرفی ده فیلم برتر سال 2017

آخرین ساخته کریستوفر نولان یک درام جنگی است که بر اساس رخداد واقعی عملیات تخلیه دانکرک در زمان جنگ جهانی دوم اتفاق می افند. این فیلم در کنار داستان گویی جذاب از نظر بصری یک تجربه خیره کننده برای مخاطب به ارمغان می آورد.

همکاری دوباره نولان با هویته ون هویتما فیلمبردار صاحب سبک که پیش از این در ((بین ستاره ای )) انجام شده بود ̜ موجب ایجاد تصاویر حیرت انگیزی شده است که نفس تماشاگرانش را بند می آورد.

2- Call Me by Your Name

معرفی ده فیلم برتر سال 2017

این درام تحسین شده کارگردان ایتالیایی لوکا گوادانینو بر اساس رمانی به همین نام نوشته آندره آکیمان اقتباس شده است. انتقال احساسات و عواطف انسانی از ویژگی های قدرتمند این فیلم است که آن را در جمع بهترین انتخاب های سال قرار می دهد.

1- The Big Sick

معرفی ده فیلم برتر سال 2017

آخرین ساخته مایکل شوالتر یک کمدی عاشقانه است که داستان آن روایتگر آشنایی دو نفر از دو فرهنگ متفاوت است که با وجود اختلافات فرهنگی در تلاش برای رسیدن به یکدیگر هستند.

از ویژگی های فوق العاده این فیلم می توان به نحوه ی برقرار کردن ارتباط شخصیت های داستان با یکدیگر اشاره کرد که به آرامی و با پرداخت مناسب شکل می گیرد.

این فیلم تحسین شده در بسیاری از لیست های بهترین فیلم ها از نگاه منتقدان جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.


نویسنده : جاوید سبحانی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار