تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 17
بر اساس برآوردهای موسسه تحقیقات بازاریابی دیجیتال «eMarketer» تا سال ۲۰۲۱ کاربران اینستاگرام ۳۰ درصد از کل کاربران شبکه های اجتماعی را تشکیل می دهد.

به گزارش آی تابناک : تعداد کاربران اینستاگرام در حال حاضر ۵۹۳٫۷ میلیون نفر است که ۲۴ درصد از کل کاربران شبکه های محسوب می شود اما این میزان طی سه سال آینده به ۹۲۷٫۹ میلیون خواهد رسید.

نمودار رشد کاربران اینستاگرام تا سال ۲۰۲۱ نمودار آبی: درصد سهم اینستاگرام از کل کاربران شبکه های اجتماعی نمودار قرمز: درصد رشد سالیانه کاربران

یکی از تحلیلگران این موسسه به نام «سیندی لیو» علت رشد سریع این اپلیکیشن را ارائه بروزرسانی های پیوسته و معرفی قابلیت های جدید از جمله ویدئوی لایو و استکیرهای مهیج می داند.

با این وجود مهم ترین سلاح اینستاگرام در رقابت تنگاتنگ با اپلیکیشن هایی از قبیل فسبوک مسنجر و اسنپ چت، قابلیت استوری است که تابستان سال گذشته معرفی شد.

مسئولان این شبکه اجتماعی ماه گذشته تعداد کاربرانی را که روزانه از استوری استفاده می کنند ۳۰۰ میلیون نفر اعلام کردند. علاوه بر این مدیرعامل اینستاگرام کپی برداری این قابلیت از اسنپچت را تائید کرده است.

۲۵ کشور اول بر اساس سهم اینستاگرام از کاربران شبکه های اجتماعی

شاید خود مسئولان فیسبوک هم هنگام خریداری استارتاپ اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ تصور نمی کردند که تعداد کاربران آن طی ۵ سال از ۳۰ میلیون به حدود ۶۰۰ میلیون نفر برسد. حالا اما آنها به خرید ۱ میلیارد دلاری خود در آن سال افتخار می کنند.

نکته جالب این جاست که این بازار نه فقط در آمریکا بلکه در نقاط مختلف دنیا از نروژ در شمال اروپا گرفته تا سنگاپور در شرق آسیا و آرژانتین در جنوب قاره آمریکا در حال گسترش است.






منبع : نودفناوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار