کد خبر: ۱۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 15
شرکت سامسونگ با آخرین آلترابوک‌های خود بسیار خوش درخشید. نسخه ۱۳.۳ اینچی نوت‌بوک ۹ مدل ۲۰۱۸ این شرکت وزنی معادل ۹۹۵ گرم (۲.۱۹ پوند) دارد. حتی وزن مدل بزرگ‌تر ۱۵ اینچی نیز تنها ۱۲۵۰ گرم (۲.۷۶ پوند) است.

به گزارش آی تابناک : قدرت این نوت بوک‌ها منحصرا با هشتمین نسل از پردازنده‌های Core i7 شرکت اینتل با حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه SSD از نوع NVME سریع با اتصال PCIe تامین می‌شود. مدل ۱۵ اینچی می‌تواند با پردازنده گرافیکی اختصاصی انویدیا MX150 که دارای  ۲ گیگابایت حافظه از نوع GDDR5 است نیز عرضه شود که در این‌صورت ۴۰ گرم سنگین‌تر خواهد بود.

به لطف باتری ۷۵ واتی ۶ سلولی، طول عمر باتری برای چنین دستگاه سبک وزنی، واقعا تحسین‌برانگیز است. بدنه این نوت‌بوک از جنس آلیاژ منیزیم که متال ۱۲ نامیده می‌شود، ساخته شده است که هم سبک و هم بادوام است.

اکنون در مورد صفحه نمایش می‌توانید از میان نمایشگرهای RealView با ابعاد ۱۳.۳ و ۱۵ اینچی، یکی را انتخاب کنید. در هر حالت شما صاحب نمایشگری با رزولوشن ۱۰۸۰pخواهید شد و کیفیت تصاویر با استفاده از روکش sRGB (دلتا E کم‌تر از ۲.۵) به میزان ۹۵ درصد بهبود یافته است. شدت روشنایی نیز به میزان چشمگیر ۵۰۰ نیت می‌رسد.

نسخه سومی نیز وجود دارد که همان نوت‌بوک ۹ مجهز به قلم و نمایشگر ۱۳.۳ اینچی است. این دستگاه مجهز به قلم S Pen از گجت‌های سری گلکسی‌نوت و صفحه نمایشی برای پشتیبانی از آن است. توجه داشته باشید که وزن این مدل به اندازه مدل ۱۳.۳ اینچی است؛ اما باتری  ۳۹ واتی آن اندازه کوچک‌تری دارد.

صفحه نمایش این مدل بر روی یک لولای ۳۶۰ درجه قرار می‌گیرد؛ لذا می‌توانید از دستگاه خود به عنوان یک تبلت نیز استفاده نمایید. با توجه به نبود صفحه کلید در این مدل، اکنون فرامین بی‌سیم برای دسترسی آسان‌تر به میانبرها، امکانات این گجت را تکمیل نموده است. همچنین یک دوربین مادون قرمز نیز وجود دارد؛ گرچه نحوه عملکرد آن در نشریات توضیح داده نشده است.

در ادامه به چند ویژگی مفید بیش‌تر درباره نوت بوک ۹ اشاره می‌شود. نور پس‌زمینه صفحه‌کلید، یک حسگر اثر انگشت و ۲ عدد بلندگوی ۱.۵ واتی سایر ویژگی‌های این دستگاه هستند. مدل ۱۵ اینچی مجهز به یک پورت تاندربولت ۳۳ برای افرادی است که به نمایشگر اضافی و لوازم جانبی اضافی سریع، احتیاج دارند. نوت‌بوک ۹ مدل ۲۰۱۸  و پن ۹ شرکت سامسونگ، طی ماه جاری در کره و در ۳ ماهه اول سال ۲۰۱۸۸ در ایالات متحده عرضه می‌شوند. طی رویداد CES در لاس وگاس از این محصولات رونمایی می‌شود. تا این لحظه به نظر می‌رسد که ساکنین اروپا از این  شانس بهره‌مند نیستند.







منبع : جی اس ام آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار