تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 14
همواره فراهم کردن اینترنت پر سرعت برای مناطق دور افتاده یکی از چالش‌های پیشرو بوده است. البته شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت هم تمایلی به ارائه خدمات به این مناطق ندارد. شاید علت اصلی این موضوع فراهم کردن زیر ساختی هزینه‌بر، تنها برای تعداد کمی از افراد باشد که این مسئله به‌هیچ‌وجه به نفع شرکت‌های اینترنتی نیست.

به گزارش آی تابناک : اما شرکت AT&T، شرکت ارتباط راه دور آمریکا که بزرگ‌ترین شرکت مخابرات تلفن ثابت، سرویس‌دهنده اینترنت پهن‌باند، اشتراک تلویزیون اینترنتی و دومین اپراتور شبکه تلفن همراه آمریکا است، مدتی است که روی پروژه AirGig در حال فعالیت است.


این شرکت قصد دارد از طریق خطوط برق، اینترنتی با سرعت فوق‌العاده زیاد (سرعتی حدود 1 گیگابایت) فراهم کند. به گزارش رویتر روز گذشته اولین آزمایش بین المللی پروژه AirGig آغاز شده است اما مکان آزمایش هنوز مشخص نیست.


پروژه AirGig به برق نیازی ندارد و از سیم‌کشی‌های موجود برای انتقال سیگنال استفاده نمی‌کند بلکه از روشی بسیار کم هزینه‌تر برای انتقال اینترنت بهره می‌برد، امواج میلیمتری! بنابراین روش جدید برای انتقال اینترنت حتی به مناطق دور‌ افتاده هم کاملا به‌صرفه به‌نظر می‌رسد.


تیم توسعه‌دهنده این پروژه هیچ محدودیت زمانی برای به سرانجام رساندن آن تعیین نکرده‌اند. در واقع این‌طور به‌نظر می‌رسد که این تیم، گسترش پروژه را بیشتر بر مبنای تجربیاتی که حین آزمایش به دست می‌آورند قرار داده‌اند که البته جای خوش‌حالی هم دارد چون این دقت و زمان‌دهی کافی می‌تواند نشان‌دهنده آزمایش گسترده و دقیق روی این تکنولوژی باشد.


با گسترش این تکنولوژی می‌توان به داشتن اینترنت حتی در مناطق دور‌ افتاده هم امید داشت.



منبع: engadget

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار