کد خبر: ۱۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 13
به گزارش آی تابناک : سالهای زیادی ست که کمپانی Cadillac مشغول به کار است، دقیقا ۱۱۵ سال.
در طی این سال‌ها به طور گسترده‌ای در زمینه‌ی مسابقات فعالیت داشته و همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، خودروهای مسابقه‌ای کمپانی در این چند دهه دستخوش تغییرات بسیاری شده‌اند.
این هفته Jordan Taylor میخواست تا این موضوع را خودش در پیست Daytona حس کند،جایی که او مدل 1950 Cadillac Series 61 Le Mans را می‌راند که به Le Monstre معروف است.به فرانسوی یعنی هیولا!!!

تغییر نمونه های اولیه از خودروهای مسابقه‌ای Cadillac طی ۶۷ سال.

نمونه‌ اولیه خودروی منحصر به فرد ما بدنه‌ی آلومینیومی به شکل قطار سریع‌السیر داشت تا برای مسابقات ۲۴ ساعته Lemans سال ۱۹۵۰ آماده باشد.در نهایت در آن مسابقات یازدهم شد اما شکل جت مانندش در خاطرات باقی ماند.
نزدیک به هفت دهه بعد ،Taylor دریافت که تجربه‌ی این رانندگی با رانندگی مدل Cadillac DPi-V.R که با آن پیروز مسابقات 2017 IMSA WeatherTech SportsCar Championship شده بود کاملاً متفاوت است.هر دو نمونه خودروی مسابقات استقامتی موتور Cadillac V8 دارند و این دقیقاً جاییست که شباهتشان به پایان میرسد.
موتور Le Monstre حجمی ۵.۴ لیتری و قدرتی ۱۶۰ اسب بخاری داشت در حالی که موتور Cadillac DPi-V.R حجمی ۶.۲ لیتری و قدرتی ۵۸۰ اسب بخاری دارد.مدل جدید از ترمزهای دیسکی Brembo برای به توقف درآوردن وزن ۲۰۵۰ پوندی خودرو بهره می‌برد در حالی که مدل قدیمی از ترمزهای کاسه‌ای برای به توقف درآوردن وزن ۳۷۰۰ پوندیش استفاده میکرد.
آقای Jordan گفت: در دور اول از مسابقه بین این دو خودرو زمانی که پدال ترمز را فشار دادم گویی تا به حال خودرویی با ترمزهای کاسه‌ای نرانده بودم.وقتی با فشار بیشتر ترمز را فشردم سمت چپم DPi-V.R را دیدم که از داخل پیچ عبور می‌کرد و حس کردم دارم از ماشین به بیرون پرتاب می‌شوم.کمبود امنیت در آن زمان و نبود حمایت اطراف راننده حس دیوانه‌واری است.اما بسیار تجربه‌ی منحصر به فردیست که بتوان کادیلاکی با چنین تاریخچه‌ی طولانی را راند.
شانس راندن خودرویی که در مسابقات ۲۴ ساعته Lemans مسابقه داده بسیار هیجان انگیز بود.راندن خودرویی ۳ دنده که برای پیچیدنش باید فرمان را ۹۰ درجه بچرخانید،  ۳۷۰۰ پوند وزن که سوار بر لاستیکهای باریک و لاغر است، تجربه‌ی کمیابیست.

نویسنده:سیاوش مرادی



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار