تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 11
چامات پالیهاپیتیا، یکی از مدیران اجرایی سابق فیسبوک، اخیرا در مصاحبه ای با پشیمانی از ایجاد این شبکه اجتماعی اعلام کرد ابزارهایی مانند فیسبوک و توییتر در حال از بین بردن جامعه هستند. چامات که در سال 2007 به فیسبوک پیوسته بود و به عنوان معاون بخش گسترش کاربران این شبکه منصوب شد در سخنرانی خود در مراسمی در بین دانش آموختگان اقتصاد دانشگاه استنفورد اعلام کرد به نظر او آنها ابزاری ایجاد کرده اند که در حال از هم پاشیدن تار و پودهای اجتماع است.
به گزارش آی تابناک : او در انتقادات خودنه نها فیسبوک، بلکه طیف گسترده تری از اکوسیستم آنلاین جهان را مورد هدف قرار داده است. به عقیده چامات، بازخوردهای کوتاه مدت و احساسی در شبکه های احتماعی در حال آسیب رساندن به نحوه تعامل انسان ها در جوامع هستند. چامات اعتقاد دارد ابزارهایی مانند لایک کردن باعث کاهش اعتماد، انتشار اطلاعات نادرست، عدم همکاری بین مردم و به هم خوردن تعاملات در جامعه شده است و این تنها به آمریکا محدود نمی شود. برای مثال او به خبر نادرستی اشاره کرد که چندی پیش در هند و در شبکه واتس اپ منتشر شده و به اشتباه باعث مرگ 7 نفر به گمان کودک آزاری شده بود. البته چامات در بخش دیگری از سخنان خود، رویکرد کلی فیسبوک در جهان را مثبت ارزیابی کرده اما عنوان کرد به کودکان خود اجازه استفاده از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک را نخواهد داد.

چامات پس از شان پارکر، یکی از اولین سرمایه گذاران فیسبوک و آنتونیو گارسیا مارتینز، مدیر سابق بخش محصولات این کمپانی، سومین عضو سابق هیات اجرایی و مدیریتی فیسبوک است که به انتقاد از آن می پردازد. پارکر در ماه نوامبر فیسبوک را به ایجاد ضعف و آسیب رساندن به انسان ها متهم کرده بود و مارتینز هم کتابی با عنوان Chaos Monkey درباره خلاف گویی های فیسبوک درباره توانایی تاثیرگذاری این شبکه اجتماعی بر روی کاربران و مردم جهان منتشر کرده بود.






منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار