کد خبر: ۱۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 11
وقتی سامسونگ، با تبلیغ موبایل خود به اپل طعنه می زند و قصد دارد اینگونه القا کند که آیفون همواره در به کار گیری تکنولوژی های جدید از موبایل های سری گلکسی سامسونگ عقب تر است، آیا اپل خجالت زده می شود و تحت تأثیر قرار می گیرد؟ سامسونگ معتقد است از نظر میزان هیجان انگیز بودن موبایل ها، از اپل جلو تر است.

به گزارش آی تابناک : در این خصوص گرِگ جاسویَک (Greg Joswiac) معاون بخش بازاریابی محصولات iOS، آیپد و آیفون اظهار نظر کرده است.

سامسونگ پیش از این تبلیغی برای موبایل نوت 8 منتشر کرده بود که اشاره به این مسئله داشت که اپل همواره دیر تر تکنولوژی های جدید را به آیفون های خود می آورد و همیشه از نظر میزان هیجان انگیز بودن از سامسونگ عقب تر است.

در پیاده سازی ایده ها، اولین ارائه دهنده ایده مهم نیست؛ بلکه اولین پیاده سازی صحیح مهم است

به عقیده جاسویَک مسئله مهم این نیست که شما اولین نفری باشید که یک ایده را مطرح می کنید. مهم این است که اولینی باشید که آن ایده را به درستی پیاده سازی کنید و این همان روشی است که اپل در پیش گرفته. به نظر می رسد او به تفاوت روش کمپانی خود در مقایسه با سامسونگ اشاره دارد.

به عقیده او تفاوت اصلی اپل با رقبا در این مسئله است: در اپل چه یک گروه که روی طراحی چیپست ها کار می کنند یا گروهی که روی طراحی رابط کاربری نرم افزار ها فعالیت می کنند، در واقع همه یک تیم هستند و این مسئله ای است که در سایر شرکت ها وجود ندارد. البته سامسونگ هنوز به این ادعای جاسویَک پاسخی نداده است.

علی رغم اینکه اپل به طراحی نمایشگر آیفون 10 می بالد، ولی شکاف بالای آن منتقدان بسیاری دارد

او به عنوان نمونه اصرار دارد که طراحی آیفون 10 بی نظیر است. البته فراموش نکنیم که بخش بحث برانگیز آیفون 10 یعنی شکاف بالای نمایشگر آن مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت و علی رغم اینکه اپل عبارت «all screen» یا طراحی تمام نمایشگر را برای آن به کار می برد، ولی بسیاری از افراد آن را به سخره گرفتند و بسیار زشت توصیف کردند.

جاسویَک معتقد است با تمام اجزایی که در آیفون 10 تعبیه شده، این یکی از فشرده ترین دیوایس های تکنولوژیکی است که اپل تا به حال ساخته. او در این مورد گفته:

«این یک از پیچیده ترین قطعات تکنولوژیکی است که ما تا به حال در یک فضای به این کوچکی تعبیه کرده ایم».

اپل قصد داشته فناوری تشخیص چهره را به نحوی طراحی کند که فریب نخورد، ولی آزمایش های اخیر تلاش اپل را به چالش می کشد

او همچنین می گوید: «تمام مواردی را که پیش از این در مورد تلاش ما برای تعبیه حسگر اثر انگشت در پشت [آیفون] شنیده بودید، فراموش کنید. ما چشم اندازی تعیین کردیم که چطور از [فناوری] تشخیص چهره به نحوی استفاده کنیم که تا پیش از این تا به حال انجام نشده. این کار بسیار سخت بود، ولی ما قصد نداشتیم آن را به نحوی که دیگران انجام داده اند و می توانست با یک تصویر [چهره] فریب بخورد، طراحی کنیم».

البته در پی این گفته باید یاد آوری کنیم که پیش از این فناوری تشخیص چهره آیفون 10 بارها شکست خورده که از جمله آنها می توان به شکست از دوقلوهای همسان، یک کودک و حتی ماسک چهره اشاره کرد. البته اپل هنوز پاسخی به شکست های متعدد Face ID نداده است.

در نهایت همه افراد، از کاربران آیفون تا منتقدان سرسخت آن، نظرات متفاوتی دارند. برخی معتقدند کار با آیفون بسیار ساده تر از سایر موبایل های رقیب است. برخی دیگر عقیده دارند که این مسئله به قیمت از دست رفتن قابلیت های شخصی سازی در رابط کاربری تمام شده و با تلفن های هوشمند اندرویدی می توان بسیاری از کارها را انجام داد که آیفون هرگز قادر به انجامشان نیست.

به نظر می رسد این بحث که آیفون واقعاً شگفت انگیز محسوب می شود یا خیر، هیچگاه به پایان نمی رسد و همواره برخی آن را بهترین موبایل بازار می داند، در حالی که برخی دیگر رقبای اندرویدی از جمله سامسونگ را با فناوری های انقلابی پیروز مطلق میدان به حساب می آورند.





منبع : CNET 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار