کد خبر: ۱۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 11
گوشی ها در سال های اخیر سنگین تر شده اند در حالی که اندازه صفحه نمایش آنها بزرگتر شده و ضخامت آنها پایین آمده است .
به گزارش آی تابناک : گوشی ها در سال های  اخیر سنگین تر شده اند در حالی که اندازه صفحه نمایش آنها بزرگتر شده و ضخامت آنها پایین آمده است . میانگین 50 گوشی پرطرفدار را اگر در نظر بگیرید گوشی ها سبک تر نشده است.پس می توانیم دلیل ثابت بودن وزن را افزایش تراکم(حجم) گوشی ها بدانیم.

در گذشته از پلاستیک استفاده می شد اما الان از شیشه و فلز در کنار هم استفاده می شود که هر دو علاوه بر سنگین بودن نسبت به پلاستیک بلکه ضخامت بیشتری را هم دارند.

دلیل سنگین تر شدن گوشی ها در سال های اخیر چیست !!!
نسبت وزن به حجم


یکی از مباحث دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که پلاستیک بعد از خم شدن مجددا به حالت اولیه خود باز می گردد. اما فلز در نقاط حساس مثل کلیدها کاملا شکننده است و برای اینکه این شکنندگی جبران شود مجبور می شوند که آنها را ضخیم تر بسازند.

در سال 2014 و 2015 دو تا از گوشی های کهکشانی آیفون 6S Plus و سامسونگ S6 با این مشکل شکنندگی مواجه شدند و مشکلات و حواشی زیادی را بر اثر خم شدن این گوشی ها بوجود آمد.

در سال های اخیر صفحه نمایش بزرگتر هم شده و  حتی گوشی ها با تبدیل شدن به اندازه 18:9 طولانی تر هم شده اند.در آخر ما نمی گوییم این تنها دلیل سنگین تر شدن گوشی هاست ولی یکی از عوامل آن می باشد.

نویسنده:سعید پوری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار