کد خبر: ۱۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 10
برادکام از مدت ها پیش به دنبال خرید کوالکام بوده و در صورتی که به این هدف برسد می تواند بازار چیپست ها را تا حد زیادی قبضه کند. این مساله اما بر رقابت اپل، گوگل و مایکروسافت نیز تاثیرگذار خواهد بود و به همین دلیل این شرکت ها تلاش دارند که معالمه را به سود خود تمام کنند.

به گزارش آی تابناک : آخرین پیشنهاد برادکام برای خرید کمپانی رقیب که 105 میلیارد دلار بود نتوانست نظر مسئولان کوالکام را جلب کند. این پیشنهاد بر اساس 70 دلار برای هر سهم به صورت 60 دلار نقد و 10 دلار به صورت سهام بود اما برخی منابع تاکید کرده اند که مسئولان کوالکام با پیشنهاد 80 دلار برای هر سهم راضی خواهند شد.

پس از رد پیشنهاد اولیه برادکام، این کمپانی که در کوالکام سهام قابل توجهی دارد تلاش می کند که با تغییر اعضای هیئت مدیره و منصوب کردن نفرات مورد نظر خود، این جنگ را به صورت نیابتی پیش ببرد.

از طرف دیگر کمپانی های گوگل و مایکروسافت عقیده دارند که اپل به خاطر مناقشات دامنه داری که با کوالکام دارد در پشت پرده از برادکام حمایت می کند.

این در حالی است که مایکروسافت در تبلت های هیبریدی خود از محصولات کوالکام استفاده می کند. علاوه بر این بخش عمده ای از تولیدکنندکان موبایل های اندرویدی نیز بر چیپست های اسنپدراگون کوالکام مبتنی هستند.

بنابرین نگرانی این دو کمپانی چندان بی مورد نیست چرا که اگر برادکام بر کمپانی ساکن سن دیگو تسلط پیدا کند، آنگاه بازار چیپست ها در دست یکی از شرکای اپل قبضه می شود که بی شک به سود آنها نخواهد بود.






منبع : فون آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار