کد خبر: ۱۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 06
مایکروسافت پیشینه خوبی در زمینه مرورگرها نداشته است. تلاش های این شرکت برای بهتر کردن اینترنت اکسپلورر و تحت تاثیر قرار دادن کاربران با شکست مواجه شد. در گذشته های دور، آن ها سخت تلاش کردند که اینترنت اکسپلورر را به یک مرورگر قابل قبول تبدیل کنند ولی تلاش های آن ها فقط باعث شد که این مرورگر به یک دانلود کننده کروم تبدیل شود. حالا به نظر می رسد اج تا حدودی موفق بوده است.

به گزارش آی تابناک : تغییر چشم اندازهای مکرر یک شرکت باعث شکست آن شرکت خواهد شد. مایکروسافت می دانست که اینترنت اکسپلورر دیگر عمرش به سر آمده است و دیگر جایگاهی ندارد و این شرکت هم باید در این بازار بماند، چرا که آهسته و آرام بیشتر محاسبات و کارهای روزمره به سوی وب انتقال پیدا خواهد کرد. مردم امروزه به جای آنکه در مورد سیستم عامل ها صحبت کنند بیشتر در مورد خدمات با همدیگر گفتگو می کنند.

اینترنت اکسپلورر اکنون به تاریخ پیوسته است، ولی مایکروسافت بی کار ننشسته است و در سال 2015 اج را همراه ویندوز 10 به بازار عرضه کرد. مایکروسافت هنوز هم به پشتیبانی و ارائه بهبودهای مفید به اینترنت اکسپلورر ادامه می دهد ولی مرورگر آینده این شرکت اج است و رقیب گوگل کروم و فایرفاکس خواهد بود.

مایکروسافت با تمام وجود تلاش می کند که اج را با مجموعه ویژگی های مختص وب بهبود ببخشد. بر اساس گزارشات  NetMarketShare سهم بازار اج حدود 0.15 درصد رشد داشته است و تا نوامبر سهم این مرورگر به 4.21 درصد رسیده است. گوگل کروم با در اختیار گرفتن 60.61 درصد از سهم بازار مرورگرهای دسکتاپ، بیشترین سهم را در بین رقبا دارد.

مایکروسافت اج هم به آرامی در حال رشد بوده و خبرها حاکی از آن است که مایکروسافت قصد دارد که اج را به استور خود بیاورد تا بتواند سریعتر این مرورگر را بهبود ببخشد. اگر اج به استور مایکروسافت راه پیدا بکند قطعا برای تیم توسعه دهنده آن بسیار مفید خواهد بود و باعث پیشرفت قابل توجهی در این برنامه خواهد شد، چرا که دیگر نیازی به منتظر ماندن برای انتشار همراه با سیستم عامل نخواهند بود.






منبع : WINDOWSLATEST 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار