کد خبر: ۱۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 06
دادگاه عمومی اروپا در پرونده‌ی شکایت اپل از شیائومی به دلیل شباهت نام می‌پد به آی‌پد به نفع اپل رأی داد.

به گزارش آی تابناک : برند چینی شیائومی تجارت خود را کاملا با الگوبرداری از شرکت اپل راه‌اندازی کرد و از پوسته‌ی اندرویدی گوشی‌ها تا سبک معرفی محصولات و وبسایت‌های خود را همگی با الهام‌گیری از اپل راه اندازی کرد. شاید بارزترین مثال، تبلت  Mi Pad باشد که نمونه‌ی مشابه iPad است.


شیائومی در ابتدا می‌پد را فقط در چین عرضه کرد؛ اما در سال ۲۰۱۴۴ با هدف گسترش بازار آن درخواست ثبت علامت تجاری آن را به اتحادیه‌ی اروپا فرستاد. در واکنش به این اقدام، اپل شکایترسمی خود را به اداره‌ی مالکیت معنوی اتحادیه‌ی اروپا (EUIPOO) تقدیم کرد.شیائومی حتی سعی کرد نام می‌پد را به عنوان یک نشان تجاری ثبت کند که با اقدام قانونی اپل مواجه شد. کوپرتینونشین‌ها حالا در این پرونده موفقیت نسبی به دست آورده‌اند.

پرونده سرانجام به دادگاه رفت و به گزارش رویترز اپل پیروز آن بوده است:

دادگاه عمومی که دومین دادگاه عالی قضایی در اتحادیه‌ی اروپا به شمار می‌رود رأی خود را صادر کرد و به موجب آن Mi Pad نمی‌تواند به عنوان یک علامت تجاری ثبت شود؛ چرا که به دلیل شباهت زیاد این نام به iPad کاربران دچار سردرگمی خواهند شد.
وجه تمایز بین دو نشان که در وجود حرف m در ابتدای Mi Pad خلاصه می‌شود با توجه تشابه دیداری و شنیداری بین دو علامت، به اندازه‌ی کافی تمایزدهنده‌ نیست.

این یک پیروزی نسبی برای اپل به حساب می‌آید؛ زیرا شیائومی را از استفاده‌ی این نام در اروپا یا مناطق دیگر منع نمی‌کند و تنها از ثبت آن به عنوان یک نام تجاری اروپایی جلوگیری می‌کند. همچنین شیائومی می‌تواند از دیوان عدالت اتحادیه‌ی اروپا که مرجعی مشابه دادگاه عالی آمریکا است درخواست استیناف یا تجدیدنظر کند.






منبع : 9TO5MAC
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار