کد خبر: ۱۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 05
کتاب «سواد رسانه‌ای» در هشتمین عصرانه سواد رسانه‌ای رونمایی شد.
به گزارش آی تابناک : در هشتمین عصرانه سواد رسانه ای، از اولین اثر مکتوب انجمن سواد رسانه ای ایران با حضور برخی از اعضای هیئت امنا و هیئت مدیره رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور اساتید و پژوهشگران حوزه سواد رسانه ای برگزار شد، از کتاب «سواد رسانه ای و خانواده» نوشته معصومه نصیری به عنوان اولین اثر مکتوب انجمن سواد رسانه ای رونمایی شد.

مدیرعامل انجمن سواد رسانه ای ایران در این نشست، با ابراز امیدواری برای استمرار تالیفات در حوزه سواد رسانه ای، از آمادگی این انجمن برای حمایت از آثار مکتوب در این زمینه خبر داد و گفت: جای تولید محتوای فاخر در حوزه سواد رسانه ای کشور بسیار خالی است و باید در این حوزه گام های موثرتری برداریم.

در ادامه این مراسم معصومه نصیری نویسنده کتاب «سواد رسانه ای و خانواده» گفت: این کتاب براساس متداول ترین سوالات والدین در حوزه سواد رسانه ای مخصوصا در حوزه شبکه های اجتماعی نگاشته شده است. خروجی بررسی بیش از ۱۵۰ سوال مختلف که براساس دوره های برگزار شده در مدارس مختلف تهران از سوی والدین مقاطع مختلف تحصیلی مطرح شده بود، کتاب «سواد رسانه ای و خانواده» شده است.

وی افزود: همان طور که می دانیم خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی که فرد در آن حضور دارد، می تواند نقشی حیاتی در راستای هوشمندسازی اعضایش ایفا کند و توانمندسازی و در عین حال پیشگیری از بسیاری از مخاطرات دنیای رسانه ای شده امروز، باید از نهاد خانواده صورت گیرد.

در ادامه این نشست، ۵ کارگروه انجمن سواد رسانه ای ایران با معرفی دبیران این کارگروه ها تشکیل و احکام دبیران توسط مدیرعامل انجمن سواد رسانه ای ایران به آنها اعطا شد.

در بخش دیگری از این برنامه، افراسیابی با اشاره به روند شکل گیری کارگروه های انجمن سواد رسانه ای، بر اساس تصمیم مصوب، انجمن ۲۲ کارگروه خواهد داشت که در مرحله نخست ۵ کارگروه تشکیل شده است و دو گروه مدیریتی نیز ذیل انجمن علمی مدیریت دانش آغاز به کار می کنند. بر اساس احکام صادره پنج کارگروه انجمن سواد رسانه ای به شرح ذیل تشکیل شدند:

- کارگروه سواد بصری، هنر و رسانه های صوتی و تصویری با دبیری امیر یوسفی

- کارگروه فرهنگ و تعلیم و تربیت با دبیری محمدصادق باطنی

- کارگروه خانواده، مشاوره و سلامت فردی و اجتماعی با دبیری معصومه نصیری

- کارگروه کسب و کارهای جدید، بازاریابی و روابط عمومی با دبیری سجاد کرمی نامیوندی

- کارگروه فضای مجازی، رسانه ها و سرگرمی های دیجیتال با دبیری محمدصادق افراسیابی

همچنین بنابر همکاری مشترک انجمن علمی مدیریت دانش و انجمن سواد رسانه ایران با راه اندازی کمیته و کارگروه های مشترک، افراد زیر مسئولیت آنها را برعهده گرفتند:

- گروه آینده پژوهی و فناوری های نوظهور با مدیریت سیدتقی کمالی

- گروه نهضت جهانی سواد رسانه ای با مدیریت سمانه ناظریان






منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار