کد خبر: ۱۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 05
رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان با اشاره به اینکه اشتغال مهمترین مشکل جامعه است، گفت: تنها راه برون رفت از معضل اشتغال، توسعه کارآفرینی در جامعه است.
به گزارش آی تابناک : دکتر خالد سعیدی روز سه شنبه جذب نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و ایجاد اشتغال پایدار را یکی از اولویت های پارک علم و فناوری اعلام کرد.
وی افزود: رشته های نرم افزار و فناوری اطلاعات و ارتباطات فناوری های نرم و تولید محتوا و کشاورزی از محورهای فعالیت مرکز رشد پارک علم و فناوری استان کردستان است.
سعیدی اظهار کرد: این مرکز در بخش های پزشکی، دارویی، کشاورزی و تکنولوژی فعالیت می کند و از فعالیت های فنی، مهندسی و پژوهشی نیز بدون هیچگونه تشریفاتی حمایت می کند.
وی خدمات مشاوره فنی تخصصی، مشاوره عمومی، مشاوره کسب و کار، مشاوره مالیاتی، مشاوره حقوقی، خدمات بازاریابی و پروژه یابی، معافیت های مالیاتی، معافیت های ارزش افزوده و معافیت های گمرکی، خدمات استقرار و خدمات نمایشگاهی تسهیلات و تسهیلات تجاری سازی معرفی به صندوق های حمایتی پشتیبانی های معنوی از جمله شرکت های به سازمان های دولتی را مهمترین خدمات و دستاوردهای پارک علم و فناوری استان کردستان اعلام کرد.
سعیدی عدم شناخت و به تبع آن اعتماد به کارهای علمی و فناوری، نبود فرهنگ کار فناورانه و علمی، نبود سرمایه گذار و سرمایه گذاری، نبود یا کمبود شدید فضای کارگاهی، کمبود مربی های کسب و کار را از مشکلات و چالش های پارک علم و فناوری دانست.
رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان آموزش در زمینه فرآیند کسب و کار و تجاری سازی ایده و داشتن مربی های متخصص را ضروری برشمرد و افزود: ایجاد نهادهای خصوصی فارغ از تنش های سیاسی، هم افزایی همه دستگاه های اجرایی خدمتگذار به مردم و جلوگیری از عملکرد جزیره ایی اعتماد به حرکت های بومی بهترین راهکار برای تقویت شرکت های دانش بنیان است.
سعیدی افتتاح ساختمان مرکز رشد به عنوان یکی از سریع ترین پروژه های عمرانی استان، برگزاری رویداد شتابدهی با همکاری شتاب دهنده شزان، مشارکت فعال در طرح تکاپو به عنوان یکی از محورهای مهم اشتغالزایی استان و راه اندازی دفتر کسب و کارهای نوآورانه حوزه فاوا را از جمله دستاوردهای پارک علم و فناوری کردستان در سال جاری برشمرد.
به گفته وی، 263 ایده به پارک علم و فناوری استان کردستان ارائه شده است که از این تعداد، 121 ایده پذیرفته شده است البته از تمام ایده های نوآورانه و فناورانه 30 ایده قابل تجاری سازی است.
تعداد 32 شرکت دانش بنیان در استان کردستان فعالیت دارد.
پارک علم و فناوری در کردستان نوپاست و حدود پنج سال در کردستان فعالیت دارد در حالیکه پارک علم و فناوری در سایر استان ها 29 سال قدمت دارد. 
این مرکز سازمانی دولتی و وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که با هدف افزایش ثروت در جامعه توسط متخصصین حرفه ای، مدیریت می شود، خلق ایده ها مهمترین مزیت برای این مرکز تلقی می شود.





منبع : ایرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار