کد خبر: ۱۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 05
با برگزاری نخستین کارگروه سلامت الکترونیک ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، در خصوص قدم‌های تازه برای استقلال کسب‌وکارهای نوپا و حمایت استارت آپهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات بحث و تبادل نظر شد.
به گزارش آی تابناک : ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، با راه‌اندازی کارگروه سلامت الکترونیک در ستاد، به هماهنگی میان بخشی در سطح دولتی و عدم مفاهمه مشترک در بخش دولتی و خصوصی را موردبررسی قرارداد و در این راستا نخستین جلسه کارگروه سلامت الکترونیک برپا شد. 
سلامت الکترونیک صرفاً پزشکی نیست و ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بزرگی را در برمی‌گیرد که می‌توان از آن‌ها، نظام پزشکی، جهاد کشاورزی و ارگانهای وابسته که شامل دام‌پروری صنایع شیر، گوشت و کشتارگاهای و واردکنندگان خوراک دام و طیور... ، وزارت ورزش،وزارت رفاه ،صنعت بیمه کشور، مراکز آمارگیری و غیره را اشاره کرد. 
در بخش دیگر این نشست، در حوزه سلامت، پزشکی، کشاورزی و بیوانفورماتیک و با استفاده در بستر ICT صحبت‌های ارزشمندی را بیان شد. 
بر اساس این گزارش، بررسی وضعیت کارگروه سلامت در ستاد توسعه فناوری اطلاعات ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و  نحوه فعالیت اعضای کارگروه با یکدیگر، تعیین اهداف موردنظر در جریان برپایی این کارگروه" حمایت از کسب‌وکارهای نوپای حوزه سلامت الکترونیک"،  همچنین استفاده از  تجربیات اعضاء در حوزه سلامت الکترونیک در ارتباط با بهبود وضعیت استارت آپها و درنهایت ایجاد زیرساخت‌های مناسب و بهبود زیرساخت‌های موجود در کشور از موارد مطرح‌شده در این جلسه بود که می‌توان به آن اشاره کرد. 
مقرر شد تا با برپایی کارگروه سلامت الکترونیک، مدل کسب‌وکارهای مناسب این حوزه برای بنگاهای اقتصادی و استارت آپهای مشغول به این حوزه توضیح داده شود تا بتوانند بدون نیاز به دولت کسب‌وکار را گسترش دهند و بخش خودگردانی و استقلال دست پیدا کنند.






منبع : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار