کد خبر: ۱۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 04
اولین پیام متنی 25 سال پیش در چنین روزی ارسال شد.در 3 دسامبر 1992، یک مهندس به نام نیل پاپوورث عبارت "کریسمس مبارک" را از رایانه خود به یک تلفن همراه که متعلق به ریچارد جارویس کارگردان وودافون بود، فرستاد.از همان شروع فروتنانه تا به امروز که نزدیک به ربع قرن از به کارگیری آن می گذرد ماهانه میلیاردها پیام متنی ارسال می شود.
به گزارش آی تابناک: اولین پیام متنی 25 سال پیش در چنین روزی ارسال شد.در 3 دسامبر 1992، یک مهندس به نام نیل پاپوورث عبارت "کریسمس مبارک" را از رایانه خود به یک تلفن همراه که متعلق به ریچارد جارویس کارگردان وودافون بود، فرستاد.از همان شروع فروتنانه تا به امروز که نزدیک به ربع قرن از به کارگیری آن می گذرد ماهانه میلیاردها پیام متنی ارسال می شود.

بیست و پنجمین سالگرد پیام متنی

قبل از اینکه گوشی های هوشمند سخت افزارهای امروزی را داشته باشند،بیشتر جنبه ی ورزشی داشتند و شما می بایست با ضربه زدن به گوشی یک متن را بر روی صفحه نمایش خود نمایان می ساختید.این سیستم نوشتاری دشوار T9 نامیده می شد(قرار گیری کلمات روی شماره ها). بعد از آن گوشی های هوشمند با صفحه کلید QWERTY فیزیکی (مانند مدل های BlackBerry، Moto Q، Palm Treo و دیگران) در دسترس قرار گرفتند،  و بعد از آن ها گوشی های هوشمند امروزی که در سه ماهه اول سال 2013 به بازار راه یافتند.
در ماه ژوئن سال 2000، 12 میلیون پیام متنی هر ماه در ایالات متحده فرستاده شد. تا ژوئن 2006، این رقم به 12.5 میلیارد رسید و در ژوئن 2007 این تعداد به 45 میلیارد متن بصورت ماهانه افزایش یافت.این ماه زمانی بود که اولین آیفون عرضه شد.دو سال بعد، سالانه 161 میلیارد پیام متنی ارسال می شد.تا ژوئن 2017، این تعداد به 781 میلیارد پیام رسید.
همانند سابق هنوز هم پیام متنی محبوب است، اما محبوبیت گوشی های هوشمند و استفاده از برنامه های تلفن همراه،مانند برنامه های پیام رسانی و رسانه های اجتماعی رقبای جدی و جدیدی را برای SmS به وجود آورده است.
برنامه هایی مانند WhatsApp، Facebook Messenger و iMessage به کاربران اجازه می دهند تا تعداد بیشتری متن برای یکدیگر ارسال کنند.
 WhatsApp به تنهایی در ماه جولای گذشته مسئول ارسال 55 میلیارد پیام در روز بود.
ما 25 امین سالگرد پیام متنی را تیریک می گوییم.SmS مدت زیادی مورد استفاده بود و این روزها امکان رقابت کمی با رقبای سرسخت خود دارد.اما هنوز هم بهترین گزینه برای کسانی است که نمی توانند یک گوشی هوشمند دریافت کنند یا در منطقه ای هستند که به اینترنت دسترسی ندارند.

مترجم: پیمان نجفی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار