تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 04
شرکت مخابرات ایران از اعمال و محاسبه تعرفه های جدید اینترنت براساس اصول سرعت محوری، کاهش هزینه مشتریان، تفکیک ترافیک داخلی و بین الملل به همراه رعایت مصرف منصفانه از امروز خبر داد.
به گزارش آی تابناک : محمدرضا بیدخام با اعلام تعرفه های جدید اینترنت غیرحجمی، افزود: تعرفه های جدید در حوزه دسترسی ارتباطات ثابت در راستای اجرای مصوبه ۲۶۶ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و درجهت بهبود کیفیت خدمات عرضه شده با توجه به نیاز مشتریان طراحی و با بررسی های کارشناسی تدوین شده است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه تعرفه‌ سرویس‌های غیرحجمی مبتنی بر یک سقف مصرف منصفانه (Fair usage policy) مشخص شده است، افزود: تعیین این سقف حجم برای کاربر به منظور ایجاد رقابت بیشتر و به نفع کاربران به اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی سپرده شده است.

وی با بیان اینکه منظور از آستانه مصرف منصفانه حداکثر میزان تبادل ترافیک است، گفت: در آن حالت ترافیک داخلی، نصف ترافیک بین الملل محاسبه می‌شود؛ برای مثال چنانچه مشترکی سرعت ۱۶ مگابیت برثانیه را با آستانه منصفانه ۳۵۰ گیگابایت خریده باشد و صرفا از ترافیک داخلی استفاده کند تا سقف ۳۵۰ گیگابایت و اگر از ترافیک بین الملل استفاده کند به میزان ۱۷۵ گیگابایت می تواند استفاده ترافیکی داشته باشد؛ همچنین در صورت استفاده ترکیبی نسبت ۱ به ۲ رعایت خواهد شد.

بیدخام گفت: نسبت ۲ ترافیک داخلی و نسبت ۱ ترافیک بین الملل محاسبه می شود.





منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار