تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 04
یک تبعه آمریکایی به همکاری خود با ماموران امنیتی روسیه برای هک یاهو در سال 2014 اعتراف کرد، این هک 500 میلیون حساب کاربری را تحت تاثیر قرار داد. متهم کریم باراتوف 22 ساله تنها متهم دستگیر شده در رابطه با پرونده هک یاهو است، چرا که متهمان دیگر این پرونده در روسیه زندگی می کنند که بدیهی است دولت روسیه هیچ تمایلی برای تحویل آنها به مقامات آمریکایی ندارد.
به گزارش آی تابناک : دادستان های این پرونده می گویند که دو نفر از این متهمان جزء افسران سازمان جاسوسی روسیه FSB هستند در حالیکه نفر سوم هکر سرشناس روسی یعنی الکسی بلان است. آنها معتقدند که افسران FSB با نام های دیمیتری دوکوچائف و ایگور ساسچین این هک را هدایت کرده اند و همکاری خود را با باراتوف زمانی شروع کرده اند که اهداف آنها از حساب های کاربری خود خارج از سیستم یاهو استفاده کردند. خلاصه ای که توسط اداره دادستانی ایالات متحده در ناحیه شمال کالیفرنیا صادر شد، دامنه این اتهامات را مشخص می کند:



براساس توافق پیش از محاکمه، نقش باراتوف در توطئه، این بود که حساب های وب میل افرادی علاقه مند به FSB را هک کرده و رمزهای آنها را به دوکوچائف در ازای پول ارسال کنند. همانطور که در پرونده متهم آمده است، دوکوچائف، ساسچین، و بلان شبکه یاهو را هک کرده و امکان دسترسی به حساب های یاهو را به دست آوردند. آنها تمایل داشتند که به حساب های وب میل افراد در تعدادی از دیگر ارائه کنندگان خدمات اینترنتی مانند گوگل و Yandex (در روسیه) دسترسی داشته باشند، دوکوچائف وظیفه هک این حساب ها را به باراتوف محول کرد.
براساس شهادت باراتوف، او تبلیغات خود را برای خدمات خود در وب سایت های روسی زبان قرار داده بود. پس از توافق با افسران روسی، باراتوف از طریق حملات spearphishing با مکاتبات جعلی که اگر چه از هاست ایمیلی مجاز ارسال می شدند،توانست به حساب های قربانیان خود دسترسی پیدا کند.
باراتوف به یک بار توطئه برای نقض قانون سوء استفاده و تقلب یارانه ای و هشت بار سرقت هویتی اعتراف کرده است.





منبع : تک کرانچ 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار