کد خبر: ۱۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 03
اپل اعلام کرده است که قابلیت جدیدی که در آیفون X قرار داده فقظ برای استفاده یک کاربر خواهد بود و قصد ندارد اجازه تشخیص چند چهره را فراهم کند.
به گزارش آی تابناک :  هفته ها قبل از عرضه رسمی آیفون X ، صحبتهای بسیاری در ارتباط با محل قرار گیری FingerPrint شده بود که زیر نمایشگر ، یا اینکه در پشت گوشی خواهد بود اما بعد از رونمایی از این گوشی همه شوکه شدند زیرا دیگر دکمه اثر انگشت وجود نداشت و جای خود را به تشخیص چهره داده بود .

قابلیت Face iD برای استفاده یک کاربر در هر گوشی !!!

از یک سال قبل اپل در حال کار بر روی Face ID بود تا آن را در آیفون جدید خود به نمایش بگذارد و طبق ادعای اپل امنیت آن بسیار بالاتر از اثر انگشت خواهد بود.اما بعد از گذشت چند هفته صحبتها و جنجال های زیادی در ارتباط با امنیت و کارایی این قابلیت جدید اپل شده است.

یکی از مباحثی که کاربران با آن مواجه هستند عدم امکان تعریف چند چهره به آیفون برای تشخیص چهره های مختلف می باشد تا مثلا همسران که به هم اعتماد دارند بتوانند گوشی را با چهره خود باز کنند در صورتی که Touch ID به راحتی با  5 اثر انگشت مختلف استفاده کرد. 

طبق ایمیل زده شده به اپل برای پاسخگویی این درخواست ، اپل پاسخ داد که  Finger Print برای استفاده هم زمان چند اثر انگشت یک شخص بوده نه استفاده چند کاربر با هم از یک گوشی و در حال حاضر هم تمرکز خود را در FACE ID فقط برای تشخیص یک چهره گذاشته اند و به این زودی امکان تشخیص چند چهره مهیا نخواهد شد.

نویسنده:سعید پوری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار