کد خبر: ۱۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 03
گوگل با نرم افزار هایی که از کاربران اطلاعات جمع می کند برخورد می کند.
به گزارش آی تابناک : گوگل از لحاظ امنیتی تغییراتی را در قانون ها داده است همانطور که در چند روز گذشته اعلام کردیم که گوگل جلوی نرم افزار هایی که تبلیغات روی صفحه نمایش موبایل اجرا می کنند را می گیرد حال در مقابله با نرم افزار های می پردازد که اطلاعات کاربران را جمع آوری می کند.


قوانین جدید گوگل برای Google Play

تیم امنیتی گوگل قوانین جدیدی را وضع کرده است زیرا ممکن است کاربران نا خواسته نرم افزار هایی دانلود کنند که اطلاعاتشون منتقل شود .طبق این قانون باید نرم افزارها از کاربر برای جمع آوری اطلاعات اجازه بگیرد که این محدودیت در تمام نرم افزارها اجرا خواهد شد.

در این قانون جدید اگر نرم افزاری بخواهد اطلاعات مثلا خرابی یا تجزیه تحلیل را جمع آوری کند نمی تواند به نرم افزار هایی که کاربر نصب کرده دسترسی داشته باشد مگر اینکه کاربر اجازه آن را برای نرم افزار صادر کند.

این سیاست های جدید گوگل برای تمامی نرم افزار ها می باشد حتی نرم افزار هایی که از خارح Google Play دانلود شوند و نصب شوند اجازه دسترسی ارسال اطلاعات بدون مجوز کاربر را نخواهند داشت. سایت هایی که از نظر گوگل مشکل امنیتی داشته باشد هم با هشدار قرمز کاربر را آگاه می سازد.

گوگل یک فرصت 60 روزه را به برنامه نویسان و سازندگان نرم افزار ها داده است تا قبل از اینکه گوگل به کاربران هشدار بدهد خود را با این قوانین هماهنگ سازند.

نظر شما در مورد این تغییرات چیست ؟ 


نویسنده:سعیدپوری

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار