تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 02
این روزها بازاریابی‌های تلفنی به خصوص در بخش فروش سیم‌‌کارت به شدت افزایش یافته است. بازاریابی‌هایی که متاسفانه با به کار بردن روش‌های مختلف سعی در گمراه کردن کاربران و فروش کالاهایی غیرواقعی دارند.
به گزارش آی تابناک : چندی است افراد سودجو با هدف فروش سیم‌کارت‌های اعتباری مشابه با سیم‌کارت‌های دائمی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

آنها که خود را نماینده یکی از اپراتورهای تلفن همراه یا اپراتور مجازی معرفی می‌کنند. پس از تماس با شخص مورد نظر و مطرح نمودن مزایایی همچون دارا بودن سیم‌کارت مشابه به همراه پانصد هزار ریال شارژ رایگان، یک سیم‌کارت هدیه با دو هزار ریال شارژ، یک ساعت مکالمه و اینترنت رایگان، سعی در عوام فریبی و کلاهبرداری دارنند.

کلاهبرداران پس از توافق، سیم‌کارت مورد نظر را که گاهی اوقات سوخته یا با شماره مورد نظر خریدار متفاوت است به مبلغی بالاتر از بازار (دویست هزار تا یک میلیون ریال) به مشتری می‌فروشند، و توسط پیک موتوری یا بسته پستی به شخص تحویل می‌دهند.

زمانی که فرد قصد راه‌اندازی سیم‌کارت را دارد متوجه می‌شود که شماره مورد نظر با شماره خریداری شده متفاوت بوده و هزینه پرداخت‌شده بابت سیم‌کارتی معمولی بوده که قیمتش به مراتب ارزان‌تر است.

روش دوم، تعویض سیم‌کارت
همراه اول جهت ارتقای سیم‌کارت مشترکین خود به نسل ۴ و ۴٫۵ پیامکی را با مضمون «اگر تاکنون سیم‌کارت خود را با سیم‌کارت نسل ۴ و ۴٫۵ تعویض نکرده‌اید، با ارسال کد پستی ده‌رقمی به شماره ۸۹۶۲ و یا مراجعه به دفاتر خدمات مشتریان و فروشگاه‌های همراه اول، علاوه بر دریافت اینترنت رایگان یوسیم، از اینترنت هدیه هم بهره‌مند شوید.» به آنها ارسال می‌کند.

در همین راستا کلاهبرداران ضمن تماس با مشترکین اپراتورها و توصیه جهت ارتقای سیم‌کارت خود به یوسیم از آنها می‌خواهند با تهیه سیم‌‌کارت‌های دولتی که تعرفه آن نصف تعرفه‌های کنونی است، هزینه‌های خود را کاهش دهند.

وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول ضمن هشدار در خصوص کلاهبرداران از یکسان بودن نرخ مکالمه برای سیم‌کارت‌های دولتی و خصوصی خبر داد و گفت: حتی بسته‌هایی که در قالب مکالمه همراه یا سرویس‌های دیگر اعلام می‌شود برای مشترکین تفاوتی ندارد و دولتی یا خصوصی یک قیمت است.

او درباره سرویس‌های خاصی که ممکن است برای برخی از شرکت‌ها ارائه شود، گفت: ما گاهی اوقات سرویس‌های سازمانی برای شرکت‌های خصوصی و دولتی که کارمندان آنها سرویس‌های خاص می‌گیرند، ارائه می‌کنیم، اما آنها هم یک گروه عام هستند و این سرویس‌ها برای یک گروه خاص نیست.

بنابراین تماسی‌هایی که با عنوان تعرفه‌های نصف برای سیم‌کارت‌های دولتی گرفته می‌شود، ممکن است نوعی کلاهبرداری به شیوه جدید باشد، زیرا سیم‌کارتی با نصف تعرفه سیم‌کارت‌های دیگر وجود ندارد.

گفتنی است اکثر افرادی که از طریق تماس اقدام به فروش سیم‌کارت می‌کنند رابطه‌ای با اپراتورهای تلفن همراه ندارند و اغلب پس از اقدام به کلاهبرداری دیگر پاسخگو نمی‌باشند، بنابراین توصیه می‌شود مشترکین تنها از طریق درگاه‌های رسمی اقدام به خرید و واگذاری سیم‌کارت بکنند.

روش سوم، فروش تلگرامی
این روزها بازار شبکه ارتباط جمعی تلگرام داغ داغ است. این شبکه ارتباط جمعی به قدری میان کاربران طرفدار پیدا کرده است که کلاهبرداران را جذب این شبکه کرده است. در این مدل کلاهبرداران سیم‌کارت‌های مختلف را در کانال‌های تلگرامی تبلیغ کرده و مدعی می‌شوند که فروشنده این سیم‌کارت‌ها هستند.

در ازای خرید این سیم‌کارت‌ها نیز از کاربر می‌خواهند که پول را به حسابشان واریز کنند. بعد از واریز وجه دیگر خبری از سیم‌کارت نشده و فروشنده نیز دیگر پاسخگو نیست.

برای خرید سیم‌کارت به مراکز معتبر مراجعه کنید. همچنین اولین و بزرگترین وب‌سایت خرید و فروش در ایران که بدون هیچگونه واسطه شما را به فروشندگان معتبر متصل می‌کند، وب‌سایت rond.ir بوده که می توانید با مراجعه به آن، سیم‌کارت خود را یافته و خریداری کنید.

 

منبع: بازتاب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار