کد خبر: ۱۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 02
سال گذشته اپل در دو گوشی IPHONE 7 و Iphone 7Plus خود از دو مودم کوالکاک و اینتل استفاده کرد.
به گزارش آی تابناک : سال گذشته اپل در دو گوشی IPHONE 7 و  Iphone 7Plus خود از دو مودم کوالکام و اینتل استفاده کرد که در مدل های CDMA که برای وریزون بود از تراشه ی کوالکام و برای مدل های GSM که برای AT-T و T-Mobile بود از مودم های اینتل استفاده کرد . که متوجه سرعت بسیار بالاتر کوالکام شد که برای اینکه این دو گوشی احتلاف زیادی در عمل نداشته باشند مجبور شد تا برای مودم کوالکام خودش محدودیت بگذارد.

مدل های CDMA در LTE سرعت بیشتری دارند !!!

امسال هم در آیفون های X هم این اتفاق تکرار شده است و آیفون های که از مودم کوالکام اسنپ دراگون X16 استفاده کرده توی LTE  سرعت بیشتری نسبت به مودم اینتل XMM7480 دارد و این نتیجه آیفون را در چالشی سخت قرار خواهد داد. این دو شرکت پرونده های زیادی در دادگاه دارند که برای پیروزی با هم رقابت می کنند و کوالکام در ادعای جدید خود اعلام کرده که اپل نباید مدل های GSM خود را بفروش برساند.اپل ادعا دارد که کوالکام 1 میلیارد دلار بدهکار است و کوالکام از دریافت مجوز برای برنامه های خود امتناع کرده است.و کوالکام هم ادعا دارد اپل از پتنت های آن  بدون پرداخت هزینه استفاده کرده است.

البته اپل از اینکه با کوالکام به مشکل برخورده است ناراحت می باشد زیرا باید در صورت مشکل با این کمپانی از مودم های اینتل و مدیاتک استفاده کند البته امسال تفاوت بین این دو مودم کمتر شده است و همانند سال گذشته نیست اما در آزمایش صورت گرفته در سیگنال های ضعیف LTE  سرعت کوالکام 67 درصد بیشتر از اینتل بوده است.

مدل های CDMA در LTE سرعت بیشتری دارند !!!

در آخر باید گفت در حالی که کوالکام بهتر از اینتل است قطعا تا سال آینده اپل سعی می کند مشکل خود را حل کند تا برای سال آینده برای تولید آیفون های خود به مشکل بر نخورد.

منبع
نویسنده:سعید پوری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار