کد خبر: ۱۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 30
سرانجام Mercedes-Benz CLS مدل ۲۰۱۹ رونمایی شد.زیبا مثل همیشه، با موتور ۶ سیلندر خطی.
به گزارش آی تابناک :‌ سرانجام Mercedes-Benz CLS مدل ۲۰۱۹ رونمایی شد.زیبا مثل همیشه، با موتور ۶ سیلندر خطی.

مرگ انتظار، حدس و گمانه زنی!

برای همه‌ی ما نامی آشناست.ولی راستش را بخواهید ۱۳ سال از رونمایی اولین مدل CLS میگذرد.از اولین مدلی که نام «کوپه چهاردر» را یدک می‌کشید و خوب یا بد این نام را وارد فرهنگستان لغات ماشینی ما کرد. سقف و خط شانه ی منحنی آن مدل، تصویر با شکوهی از یک هواپیمای چهار چرخ بود. هواپیمایی که سر و تهش ذوب شده بود. سپس نسل دومش در سال ۲۰۱۲ سر رسید، با همان خطوط سیال. اما در عقب خشن و چهارگوش تر که با جریان  ظریف خودروی پیشین زیاد منطبق نبود.
حال نسل سوم CLS-class از راه رسیده، با خط سقفی امروزی‌تر، عضلانی،د٬می زیبا و ...
چهره‌ای خشن که گویی از چیزی عصبانیست.

مرگ انتظار، حدس و گمانه زنی!

ما نمی‌دونیم چرا Mercedes آنقدر محافظه‌کارانه راجع به طراحی عقب و جلوی CLS رفتار میکند، ولی می‌دونیم که مدل جدید تماشگران را سر جایشان میخکوب خواهد کرد.چهره ی یک کوسه ی کله چکشی در جلوی خودرو نمایان است،با چراغهایی متمایل به داخل که به سمت پایین حرکت میکنند و به جلو پنجره‌ای مشبک و عریض ختم می‌شوند. تاثیر جلوپنجره با مدل‌های  GTاسپرت AMG ناآشنا نیست،گرچه در این مدل تهاجمی‌تر به جلو خم شده است.عقب خودرو بالاتر و ملایم‌تر از سابق و مزین به چراغهایی ذوزنقه‌ای شکل است.

مرگ انتظار، حدس و گمانه زنی!

مثل همیشه این مدل هم بر پلتفرم E-class سدان سوار شده، هر دو مدل فاصله ی بین دو محورشان یکی بوده و معادل ۱۱۵.۷ اینچ است اما CLS کوتاه‌تر،عریضتر و طولانی‌تر است.همچنین داخل CLS ماجراجویانه تر تراش خورده و موتوری ۶ سیلندر و خطی دارد که فعلا با E-class وجه اشتراکی ندارد.درضمن این موتور hybrid است.
نیروگاه این خودرو متشکل از موتور جدید و ۶ سیلندر توربو شارژ خطی ۳لیتری، سیستم الکتریکی ۴۸ولت، و یک‌ موتور الکتریکی مابین موتور و گیربکس است.

مرگ انتظار، حدس و گمانه زنی!

ترکیب این اجزا باعث تولید ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۴ پوند گشتاور می‌شود،گرچه در حالت BOOST موتور برقی قادر است ۲۱ اسب بخار و ۱۸۴ پوند دیگر به مجموعه تزریق کند.موتور برقی حتی قادر به راندن خودرو در مسافت های کوتاه با نیروی الکتریسیته است.
این موتور اولین موتور ۶ سیلندر خطی هایبرید در بازار ایلات متحده است که انتظار میرود تمام مدل‌هایی را که موتور ۶ سیلندر دو توربو داشتند، از جمله S-class و C-class را در آینده شامل شود.

مرگ انتظار، حدس و گمانه زنی!


در CLS این موتور برچسب ۴۵۰‌ را دریافت خواهدکرد،یعنی مدلهایی که AMG نباشند با نام CLS450 به بازار خواهند آمد که جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک دارند و به صورت چهارچرخ متحرک یا همان 4matic و یا دیفرانسیل عقب قابل سفارش هستند.
انتظار می‌رود مدل پر قدرت تر از CLS یعنی مدل AMG ژانویه ۲۰۱۸ در موتورشو دیترویت به نمایش گذاشته شود که شاید نامش CLS53 با خروجی ۴۳۰ اسب بخار باشد.

درون CLS گرایش به E-class که بر پلتفرمش سوار است را دارد.داشبورد به صورت افقی به دو بخش تقسیم می‌شود که در بخش زیرین ۴ حلقه خروجی هوا و در بخش فوقانی صفحه نمایش عظیم ۱۲.۳ اینچی مشترک با E-class قرار دارد و در دو سمت دو خروجی بزرگ هوا که باز هم بین این دو مدل مشترک است.نورپردازی داخل خودرو از بین ۶۴ رنگ !!! قابل شخصی سازی است.

مرگ انتظار، حدس و گمانه زنی!

لیست آپشن‌ها علاوه بر صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی شامل، شارژ بیسیم تلفن همراه، دو سیستم صوتی مجزا با مارک Burmester، تحویه هوای ۳ نقطه‌ای خودکار، صندلی‌های ماساژور، کمک‌فنر های بادی، درب باز کن الکتریکی صندوق، head-up display و پکیج امنیتی آشنا شامل کروز کنترل تطبیقی، رادار بین خطوط، رادار نقطه کور و... است که همگی از مرسدس بنز انتظار داریم.

مرگ انتظار، حدس و گمانه زنی!

مدل پایه کاملاً سخاوتمندانه طراحی شده و با قیمت پایه حدود +۷۰.۰۰۰دلار موارد زیر را شامل می‌شود :
صندلی‌های چرمی
دریچه‌های هوای نورپردازی شده
فرمان مجهز به سیستم لمسی
سیستم اندروید اتو و اپل کارپلی
سوییچ مجهز به سیستم احتراق موتور در مجاورت خودرو
رینگ های ۱۹ اینچی 
چراغ های خارجی همه از جنس LED

مرگ انتظار، حدس و گمانه زنی!

اولین خریداران این خودرو شانس این را دارند که نسخه‌ی edition 1 را سفرش دهند که شامل رینگهای مشکی،جلوپنجره با طرح الماسی شکل، صندلی‌های مشکی با دوخت و تریم مسی رنگ، موکت کف مخصوص و ساعت آنالوگ با برند IWC میشود.

مرگ انتظار، حدس و گمانه زنی!


مترجم :‌سیاوش مرادی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار