کد خبر: ۱۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 30
دومین نمایشگاه خودروی تهران در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) این روزها جایگاه نشان های تجاری داخلی و خارجی است که اغلب برای عرضه و فروش محصولات و خدمات و رونمایی از خودروهای جدید خود به این مکان آمده اند، نمایشگاهی که گفته می شود طی پنج روز برگزاری حدود سه میلیون بازدیدکننده خواهد داشت.
به گزارش آی تابناک : با این حال نبود برخی از برندهای داخلی در این نمایشگاه جای بررسی دارد؛ مسئله ثبت نشدن سفارش واردات بسیاری از محصولات نشان های تجاری حاضر دراین نمایشگاه که البته با هدف مدیریت واردات محصولات خارجی به داخل کشور بوده است نیز با انتقاد برخی ازغرفه های نمایندگی های واردکننده خودرو مواجه شده است.
گرچه برخی از تولیدکنندگان داخلی که شرکای خارجی دارند از این مسئله نگران یا ناراحت نیستند و به فروش محصولات مشترک داخلی امیدوارند.

با گشتی چند ساعته گپ وگفتی با نمایندگان چند نشان تجاری، غرفه داران و بازدیدکنندگان داشتیم که درادامه می خوانید:
حضور نمایندگان خارجی درغرفه های داخلی
علی مصریان، مدیرارتباطات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو درغرفه این شرکت درنمایشگاه خودروی تهران درگفت وگو با خراسان با اشاره به وجود برخی از محصولات جدید مشترک میان شرکت ایران خودرو با شرکای خارجی مثل پژو اظهار می کند: نمایندگان شرکت هایی که با ما همکاری دارند مثل پژو و رنو به این نمایشگاه آمده اند و مثلا ملاحظه می کنید که آقای پیر مدیر بازرگانی پژو درغرفه ایران خودرو شخصا حضور یافته اند. وی با بیان این که استقبال از این نمایشگاه بیش از حد انتظار بود، می افزاید:واقعا مردم خیلی خوب آمدند و استقبال نسبت به سال گذشته بهتر بود که فکر می کنم بخشی از این مسئله به شرایطی برمی گردد که برگزارکنندگان نمایشگاه برای بازدید کنندگان ایجاد کرده اند.

منتظر دستور وزیر هستیم
آوید امی، کارشناس بازرگانی شرکت داتیس خودرو است،شرکتی که دیروز محصول جدیدی را با عنوان HEICO S90 2018 رونمایی کرد. وی بازدید از نمایشگاه را خوب توصیف می کند و به گزارشگر ما می گوید: سال گذشته یک میلیون بازدید کننده برای نمایشگاه خودرو ثبت شد ولی امسال پیش بینی می شود تا سه میلیون بازدیدکننده از کل نمایشگاه داشته باشیم. وی درخصوص حضور خارجی ها درنمایشگاه می افزاید: خارجی ها اغلب افرادی هستند که توسط نمایندگی ها دعوت شده اند یا شغل های وابسته مثل تامین قطعات، تعمیر باتری، لاستیک یا نصب تجهیزات مسابقاتی روی خودروها دارند ولی درمجموع امسال حضور مراجعه کنندگان خارجی نسبت به سال گذشته بهتر شده است. کارشناس بازرگانی داتیس خودرو با یادآوری نمایندگی این شرکت برای محصولات هلکوی آلمان، می افزاید: ما منتظر هستیم وزیر محترم صنعت تکلیف ثبت سفارش خودرو را مشخص کنند و بعد از این که دستور ابلاغ شود و ما مجوز فروش داشته باشیم، اقدام به فروش می کنیم ولی الان صرفا برای رونمایی و عرضه محصولات آمده ایم.

امیدواریم مسئله ثبت سفارش حل شود
نوریان، مدیربازاریابی ماموت خودرو با بیان این که فروش محصولات این شرکت ارتباطی با این نمایشگاه ندارد بلکه به حل مسئله ثبت سفارش مرتبط است، به خراسان می افزاید: این برند سال ها در ایران نبود و مشتاقان زیادی دارد، به همین دلیل ما آمده ایم و خیلی وقت است که قرار است باشیم ولی امیدواریم این موضوع تا دی ماه حل شود.با این حال وی اعتقاد دارد که خوب است با درنظر گرفتن مدیریت واردات و با نگاه جذب سرمایه گذاران خارجی مسئله ثبت سفارش نیز حل شود.

قرارنیست واردات داشته باشیم
گروه بهمن یک شرکت ایرانی است که با FAWو مزدا و برخی از شرکت های معتبر دیگر خارجی همکاری تجاری دارد و مونتاژکاری می کند. مدیربازرگانی این شرکت درگفت وگو با خراسان با بیان این که شرکتش مشکل ثبت سفارش ندارد، می افزاید: ما کار واردات انجام نمی دهیم، قرارداد می بندیم و به صورت سی کی دی مونتاژ می کنیم، مسئله ثبت سفارش برای شرکت هایی است که واردات خودرو دارند، ما قرارنیست واردات کنیم.موسوی میزان استقبال مشتریان را خیلی خوب توصیف می کند و می گوید: روز دوشنبه فرصت نفس کشیدن هم نداشتیم. امروز(روز چهارشنبه) نسبت به روز اول برگزاری نمایشگاه خیلی خلوت است ولی دوروز آخر هفته قطعا شلوغ خواهدشد.

فروش 4 خودرو در نصف روز
حامد شکراللهی ، کارشناس فروش شرکت مدیران خودرو و چری نیز با اشاره به فروش چهار مدل از خودروهای این شرکت ها از صبح تا ظهر دیروز درنمایشگاه توسط وی می گوید:امسال فروش نسبت به سال گذشته بهتر بوده است و امروز گرچه چهارشنبه و نسبت به دو روز آخر هفته خلوت تر است اما توانستیم درنصف روز چهار دستگاه به فروش برسانیم.
وی همچنین از مذاکره برای فروش با دو بازدیدکننده خارجی خبر می دهد و می گوید: منتظر نظر طرف خارجی هستیم.
 




منبع:خراسان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار