تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 29
شرکت HP در بیانیه‌ای اعلام کرد که :" HP Touchpoint Analytics خدماتی است که ما از سال 2014 به عنوان بخشی از سیستم پشتیبانی HP ارائه داده‌ایم. این سرویس به صورت ناشناس اطلاعاتی را درمورد عملکرد سخت افزار جمع‌آوری می‌کند. تنها در صورتی این اطلاعات به اشتراک گذاشته می‌شوند که کاربر اجازه‌ی آن را بدهد. مشتریان هر زمان که بخواهند می‌توانند این سرویس را پاک کنند."

به گزارش آی تابناک : HP به این متهم شده بود که مخفیانه نرم افزاری را روی کامپیوتر کاربرانش نصب کرده است که درمورد دستگاه اطلاعات کسب می‌کند. این نرم افزار که مانند یک جاسوس افزار عمل می‌کند سرعت کامپیوتر را به شدت پایین می‌آورد. 
اولین بار Computerworld این موضوع را اطلاع داد و گفت که نام این نرم افزار HP Touchpoint Analytics Client است. همانطور که خود شرکت HP توضیح داد این کلاینت اطلاعاتی را درمورد کامپیوتر ذخیره کرده که در سیستم تحلیلی شرکت HP پردازش می‌شود. این اطلاعات می‌تواند درمورد سخت افزار، نرم افزار و یا میزان استفاده از دستگاه باشد. 
این موضوع در فضای مجازی بازخورد بسیار بدی داشته و بسیاری از کاربران HP از این کلاینت که بدون اجازه به ناگهان روی صفحه‌ی کامپیوتر یا لپ‌تاپ کاربر ظاهر می‌شود عصبانی شده‌ بودند. 
هنوز معلوم نیست که این نرم افزار از طریق به‌روزرسانی HP منتشر شده است یا مایکروسافت. بسیاری از افرادی که این نرم افزار را دریافت کرده‌اند معتقدند که پس از به‌روزرسانی ویندوز روی کامپیوترشان نصب شده است. 

پایین آمدن سرعت سیستم

یکی دیگر از دلایل عصبانی شدن کاربران این است که این کلاینت سرعت کامپیوتر را به شدت کاهش می‌دهد. 
یکی از کاربران عصبانی در صفحه‌ی Reddit خود نوشته بود :«سرعت کامپیوترم به ناگهان کاهش یافت. وقتی که به Task Manager رفتم تا مشکل را بیابم دیدم که برنامه‌ای با نام HP Touchpoint Analytics Client همه‌ی حافظه‌ی مرا مصرف می‌کند. به یاد ندارم که این برنامه را نصب کرده باشم و وقتی که به بخش کنترل پنل رفتم دیدم که این برنامه خودش روی دستگاهم نصب شده است.»
فردی دیگر نوشته بود که « موس دیگر خوب کار نمی‌کرد به همین دلیل به بخش programs & Features در کنترل پنل رفتم و دیدم که HP Touchpoint Analytics Client بدون اجازه‌ی من روی کامپیوترم نصب شده است.»
HP Touchpoint Analytics اخیراً به روز شده و هیچ تغییری در تنظیمات مرتبط با حریم شخصی در آن صورت نگرفته است اما اگر می‌خواهید از شر این جاسوس افزار راحت شوید می‌توانید به راحتی آن را حذف کنید. 
به هر حال امسال سال بسیار خوبی برای HP نبوده است. در بهار امسال نیز روی بعضی از لپ‌تاپ‌های HP، درون درایو صوتی keylogger نصب شده بود. 






منبع : تکرادار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار