کد خبر: ۱۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 28
شرکت پاکرو سبز قشم به‌عنوان نماینده‌ی رسمی واردات خودروی سوناتا هیبرید، از جدیدترین نسل این مدل با طراحی ۲۰۱۸ در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کرد.

به گزارش آی تابناک : هیوندای سوناتا همواره یکی از محبوب‌ترین خودروهای سدان شرکت هیوندای کره جنوبی به شمار می‌رود و در ایران نیز استقبال خوبی از آن شده است. نسل هفتم این خودرو با پیشرانه‌ی هیبریدی در قالب مدل ۲۰۱۷ و با نام سوناتا LFF چند ماهی است که توسط شرکت پاکرو به‌عنوان نماینده‌ی رسمی محصولات هیبریدی هیوندای در ایران، وارد جاده‌های کشور شده است. به فاصله‌ی چند ماه از رونمایی نسل جدید و مدل ۲۰۱۸ این خودروی کم‌مصرف و باکیفیت، شرکت پاکرو اولین نمونه از نسخه‌ی فیس‌لیفت و ۲۰۱۸ این خودرو را در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کرد و در معرض دید عموم قرار داده است.

Sonata hybrid

برخلاف تغییرات گسترده در بخش طراحی و ظاهر، مدل ۲۰۱۸ سوناتا هیبرید در باطن تفاوت چندانی با نسخه‌ی پیشین ندارد و در بخش قوای محرکه و پیشرانه تغییراتی اساسی دیده نمی‌شود. این خودرو به یک پیشرانه‌ی بنزینی تنفس طبیعی ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی با حداکثر قدرت ۱۵۴ اسب بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتن‌متر و همچنین یک پیشرانه‌ی الکتریکی با قدرت ۵۱ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن‌متر مجهز است. بدین ترتیب در مجموع قدرت خروجی سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ برابر است با ۱۹۳ اسب بخار که این میزان از نسخه‌ی تمام بنزینی ۲.۴ لیتر تنفس طبیعی نیز چند واحدی بیشتر است. البته بر اساس شنیده‌ها، در بخش امکانات رفاهی و آپشن‌ها، این خودرو تغییراتی به خود دیده است. 

Sonata hybrid

بر اساس اعلام هیوندای، متوسط مصرف سوخت این خودروی ۱۶۰۰ کیلوگرمی، ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که در صورت عملی شدن، سوناتا ال اف ۲۰۱۸ لقب پاک‌ترین خودروی کلاس سدان در بازار ایران را از آن خود خواهد کرد. جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قوای محرکه در این خودرو را بر عهده دارد و مدت‌زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۸.۹ ثانیه اعلام شده است.

هنوز قیمت رسمی برای این خودرو اعلام نشده است؛ اما در صورت باز شدن سامانه ثبت سفارش خودرو و البته ثابت ماندن تعرفه‌های واردات خودرو به کشور، محدوده قیمتی ۲۰۰ میلیون تومان برای این خودروی جدید و هیبریدی، متصور خواهد بود.






منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار