کد خبر: ۱۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 27
امروزه از پهپادها برای کارهای مختلفی استفاده می شود، از ضبط تصاویر گرفته تا ارسال بسته های پستی. اما خبر جدید این است که برخی محققان در حال کار بر روی پهپادها جهت استفاده از آن ها در نظارت و مدیریت بر رشد محصولات کشاورزی هستند.

به گزارش آی تابناک : در واقع، محققات دانشگاه تنسی، در حال بررسی  این امر هستند که از پهپادها برای کمک به کشاورزان برای آگاهی از رشد محصولاتشان بهره ببرند. آن ها، یعنی محققان، برای آزمایش این طرح، از پهپادها جهت مدیریت و نظارت بر گیاه پنبه بهره بردند و آزمایششان با موفقیت همراه بود چرا که دقت استفاده از پهپادها در این طرح، به ۹۳ درصد رسید. خلاصه، نتیجه ی این آزمایش این بود که با استفاده از تصاویر هوایی ای که توسط دوربین های پهپادها گرفته می شود می توان بر رشد گیاه نظارت داشت.

کاربرد پهپاد در کشاورزی


اگر استفاده از پهپادها قطعی شود، از این پس هر یک از تولید کنندگان می توانند به واسطه ی پهپادها وضعیت محصولات خود را در اوایل فصل رشد بسنجند و با توجه به وضعیت محصولات خود تصمیمی صحیح اتخاذ نمایند. البته این فرآیند در حال حاضر به شکل سنتی و به وسیله ی شمارش صورت می گیرد، لیکن با استفاده از پهپادها این فرآیند نه تنها آسان و سریع می شود، بلکه خطا نیز تا به حد زیادی کاهش می یابد.





منبع : گویا آی تی 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار