کد خبر: ۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 24
سال 2015 به پایان رسیده است و در ابتدای سال جدید میلادی به سر می‌بریم. این مهم است که روند و حرکتهای خود در کسب و کار را مورد آزمایش و امتحان قرار دهیم، به ویژه این موضوع در محتوای بازاریابی در دستیابی به یک افق فکری اهمیت دارد. در اینجا سه راه حل به ذهن می رسد که در ادامه به آنها اشاره شده است.

سال 2015 به پایان رسیده است و در ابتدای سال جدید میلادی به سر می‌بریم. این مهم است که روند و حرکتهای خود در کسب و کار را مورد آزمایش و امتحان قرار دهیم، به ویژه این موضوع در محتوای بازاریابی در دستیابی به یک افق فکری اهمیت دارد. در اینجا سه راه حل به ذهن می رسد که در
ادامه به آنها اشاره شده است.

الان زمان مهمی است که تغییراتی که در سال 2016 رخ می‌دهد و رسانه های اجتماعی بازاریابی نگران آن هستند را بررسی کرده و در مورد آنها صحبت کنیم. مدیران بازاریابی بی وقفه در حال طراحی استراتژی های خود برای سال 2016 هستند و همین‌طور باید بررسی کنند که روند بازاریابی چه ضربه بزرگی را به تلاش‌های آنها خواهد زد. این در حالی مشاهده خواهد شد و نتیجه می دهد که در سال 2016 روندهای جدیدی علاوه براستمرار آنهایی که در سال 2015 شروع شد، ایجاد شود.

اگر شما در میانه ی راه توسعه ی تدابیر بازاریابی رسانه های اجتماعی خود برای سال بعد هستید بهتر است نگاهی به این هفت روند پیش بینی شده در حوزه ی بازاریابی رسانه های اجتماعی در سال 2016 بیندازید.


1-ابتدا پرداختن به گوشی های تلفن همراه معمول خواهد شد

در این نمودار پیش بینی تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند در آمریکا را طی سالهای 2010 تا 2018 نشان می دهد. برای سال 2016 تعداد کاربران تلفنهای هوشمند در ایالات متحده ی آمریکا حدود 198.5 میلیون نفر تخمین زده می شود.

اخیرا، ظرفیت‌ها ، اپلیکیشن ها و تدابیر توسعه اینترنت مقدمتا بر نیاز کاربران موبایل تاکید کرده است و بعد از آن به نیاز کاربران دسکتاپ پرداخته شده است. در سال 2015 یک حرکت قابل توجه در خط فکری بسیاری از شرکت ها رخ داد که باعث شده در ابتدا به استفاده کنندگان از گوشی های تلفن همراه بپردازند. این رویکرد کاملا تاثیر سریعی در تعداد کاربران موبایل و افزایش وبگردان‌های موبایل داشته است. بیشتر کاربران موبایل از آن برای اهداف زیر استفاده می کنند:

  • دسترسی به شبکه های اجتماعی

  • دسترسی به اخبار و تفریحات و سرگرمی

  • مشاهده محصولات و خرید اینترنتی

  • استفاده ی از نرم افزارهای مکان یابی

  • ارتباط با دیگران

  • مشاهده ی امکانات بصری شامل ویدئوها

  • دسترسی به نظرات و انتقادات دیگران و گذاشتن نظر و انتقاد

این استفاده ها در سال 2016 افزایش خواهد یافت و تدابیر بازاریابی با پرهیز از تمرکز روی موبایل نزدیک به صفر می شود، مخصوصا این موضوع در صفحات لمسی صادق است.

چگونگی روندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای سال 2016


2- یک تغییرتمرکز در جستجوگرها به شبکه های اجتماعی صورت خواهد گرفت

یک تغییر توسعه‌ ای کند در رفتار کاربران هنگامی که آنها در حال جستجوی اطلاعات در مورد یک محصول یا خدمت هستند صورت می گیرد. همانطور که تعدادی از آنها از موتورهای جستجو برای کسب اطلاعات استفاده می کنند -این کار هنوز یک رفتار معمولی است- تعداد بسیاری از کاربران وجود دارند که از موتورهای جستجو پرش می کنند و جستجو های خود را مستقیما بر روی شبکه های اجتماعی انجام می دهند.

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد چرا این اتفاق افتاده است. در ابتدا مصرف کنندگان می دانند، که اگر آنها در رسانه های اجتماعی جستجو کنند، بیشتر به دنبال پیداکردن محتوای بصری هستند و این محتوا بسیار قابل اعتماد تر از محتواهای سنگین است.

دلیل دیگر این است که مصرف کنندگان می توانند از دیگران بازخورد بگیرند و می دانند که انتقادات و نظرات را در شبکه های اجتماعی بیشتر از جاهای دیگر می توانند پیداکنند. این به آن معنا است که تدابیر بازاریابی می بایستی از "چگونه از گوگل اطلاعات کسب کنم؟" به "چگونه از گوگل و شبکه های اجتماعی اطلاعات کسب کنم؟" فراتر رود.


3- فیسبوک حکمفرما خواهد بود هرچند استفاده کنندگان آن پیرتر شوند

هرگونه نظری که بیان کند فیسبوک رابطه خود را دارد از دست می دهد کاملا اشتباه است. از زمانی که فیسبوک آغاز به استفاده کردن از عوامل جدید و بالابردن امنیت آن کرد، تا آینده نزدیک همچنان پایگاه شبکه های اجتماعی باقی خواهد ماند، در واقع یکی از نوآوری های فیسبوک جلوبردن یکی از روندهای بازاریابی رسانه های اجتماعی برای سالهای آینده است.

با گفتن این مطلب، باید مشخص شده باشد که مشتریان جوان ترجیح می دهند که از دیگر شبکه های اجتماعی برای تبادل نظر با دیگران و محتوای مصرف استفاده کنند. برای برخی برندها، این تغییر تقریبا خیلی کم و نزدیک به صفر است و تاثیری بر تدابیر بازاریابی آنها ندارد. برای دیگر برندها ، این موضوع می تواند یک فاکتور تصمیم گیری باشد که آیا آنها باید بر پایگاه های شبکه های اجتماعی تمرکز کنند یا خیر، به ویژه این بحث باید در مورد دانش آموزان بررسی شود.

چگونگی روندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای سال 2016


4- افزایش تلاشهای بازاریابی دیجیتالی بر روی شبکه های اجتماعی جدیدتر 

همانطور که در بالا اشاره شد، سن استفاده کنندگان از فیسبوک یک عامل مهم برای این تغییر است. گرچه این تنها عامل نیست. اخیرا اسنپ‌چت و اینستاگرام نیز به عنوان ابزارهایی برای ارتباط با دیگر افراد و به اشتراک گذاشتن محتواهای شخصی استفاده میشوند. بیشتر مدیران بازاریابی این پلت فرمها را به عنوان یک مکان ماندنی برای محتوای بازاریابی پیشنهادی خود نمی دیدند. به ویژه زمانی این موضوع بسیار سودمند بوده که از پلت فرمهایی مثل یوتیوب و فیسبوک که سابقه ی تاسیس بیشتری نیز داشتند استفاده کرده اند که این موضوع از سال 2016 به سرعت تغییر خواهد کرد.


5- امکانات جدید برای انتشارمحتوای آنلاین برای حمایت از مقالات فوری راه اندازی می شود

در سه ماهه ی اول امسال، فیسبوک مقاله های فوری را راه انداخت. این تکنولوژی به ناشران اجازه می دهد که فورا و بدون تغییر محتواهای جاری را در فیسبوک منتشرکنند. در اصل، محتوای سیستم مدیریت شرکت بدون واسطه و مستقیم با استفاده از فیسبوک منتشر می شود و می تواند به طور یکپارچه محتواهای جدید را به محض آماده شدن برای انتشار فراهم کند.

زمانی که مقاله های فوری راه اندازی شد، برای 9 ناشر بزرگ شامل New York Times، NBS News و Buzzfeed محدود بود، از آن زمان انتشاراتی های بزرگ دیگر به این برنامه دعوت شدند. هم اکنون فیسبوک آغازکننده این مقاله های فوری است و با دعوت ناشران و ارتباط گرفتن با آنها به جهت گرفتن اطلاعات آنها برای انتشار مقاله های فوری شناخته شده است.این قابلیت تا پایان سال 2016 در دسترس تر خواهد بود.

رقابت بین دیگر پایگاه های رسانه های اجتماعی برای حفظ ارتباط با فیسبوک در این فضا همچنین نفع بسیاری برای اهداف کسب و کارهای با اندازه های کوچک تا متوسط دارد. یکی از مثالهای آن داستانهای Snapchat است. کاربران فردی از این ویژگی استفاده می کنند تا درمورد تجربه های خود داستان بگویند، اما بسیاری از برندها محصولات و پیشنهادات خود را با داستانهای اسنپ‌چت ترکیب می کنند تا به پایه خود دست یابند.

6- انتظارات کاربران برای کیفیت محتوا ، بالا خواهد رفت

همانطور که محبوبیت بازاریابی روبه افزایش است، محتواهای در دسترس مصرف کنندگان هم افزایش می یابد، این دسترسی ادامه خواهد یافت تا در انتظارهای بالا به کیفیت و تنوع محتواهای پیشنهادی برسد و آنها را نتیجه دهد. خالقان محتوای هوشمند در ترجیح کاربران فاکتورهای مهمی همچون استفاده از ویدئو و تصاویر فراتر از متن را دخالت می دهند و از تمایل آنها به محتواهای سودمند و آموزنده فراتر از تقلای فروش، برای جلب مشتری بیشتر استفاده میکنند.

چگونگی روندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای سال 2016


7- دستگاه Oculus Rift روشی که بازاریابان تجربه مشتریان را طراحی می کنند تغییر خواهد داد

امکاناتی که با Oculus Rift خواهد آمد ، روش هایی را که استراتژیست های بازاریابی براساس محتوای تعاملی و تعامل با مشتری به آن فکر می کنند را تغییر خواهد داد.

به طور خاص، بازاریابانی که تا حد زیادی داستان سرایی را به عنوان ابزاری برای رسیدن به مشتریان انکار می کردند، خود را در حال مسابقه ای جهت رسیدن به رقبا خواهند یافته ونه تنها شروع به استفاده از داستان سرایی در بین بازاریابان خود می کنند ، بلکه آن را با استفاده از تکنولوژی های 360 درجه انجام خواهند داد.


نویسنده: Julie Ellis

مترجم: علی بیات سیدشهابی - کارشناس بازاریابی و رسانه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار