کد خبر: ۱۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 25
امروزه بیشتر افراد تمایل دارند که گوشی‌های هوشمند خود را همه جا همراه خود داشته باشند، حتی در استخر یا زیر دوش. به همین علت چندی است تولید کنندگان گوشی‌های تلفن همراه از سخت‌افزارهای ضدآب برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند. در این مطلب بهترین گوشی‌های ضدآب را معرفی کرده‌ایم.

به گزارش آی تابناک : چه کسی می‌گوید که لوازم الکتریکی و آب نمی‌توانند باهم ترکیب شوند؟ امروزه می‌توانید بهترین گوشی‌های هوشمند را خریداری کنید که در مقابل آب مقاوم هستند و دیگر نگران استفاده از گوشی خود زیر باران نباشید. شاید هم اقتضای شغل‌تان، کار کردن در محیط‌های مرطوب است یا قصد خرید گوشی هوشمند گران قیمتی را دارید ولی می‌ترسید با ریختن مایعات روی آن خراب شود. شاید هم هنگامی که زیر دوش هستید، مطلب خاصی به ذهن‌تان رسیده است و دوست دارید همان موقع آن را توئیت کنید و یا به هر علت دیگری به یک گوشی تلفن همراه محافظ در برابر آب احتیاج دارید. اما سوال اساسی این است که کدام گوشی ضدآب بهتر است؟ در این مطلب ما بهترین گوشی‌های هوشمند ضدآب موجود در بازار را به شما معرفی کرده‌ایم. ضمن اینکه اگر خواهان خرید گوشی جدیدی نیستید، راه کاری برای محافظت گوشی فعلی شما در برابر مایعات ارائه داده‌ایم.

Samsung Galaxy S8

می‌خواهید که یک گوشی مجلل مجهز به آخرین تکنولوژی با یک صفحه نمایش منحنی بی‌نظیر داشته باشید؟ پس Galaxy s8 را انتخاب کنید. این گوشی حیرت‌آور دارای گواهی‌نامه IP68 است که به معنای مقاومت در آب تا عمق یک و نیم متر و به مدت سی دقیقه است.
گلکسی اس ۸ دارای پردازنده اگزینوس ۸۸۹۵ با ۴ گیگابایت رم و یک دوربین ۱۲ مگاپیکلسی در عقب و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو است. نسخه نرم‌افزاری پیش فرض این گوشی اندروید ۷ است که رابط کاربری اختصاصی سامسونگ نیز روی آن نصب شده است.
ویژگی فوق‌العاده این گوشی، صفحه نمایش سوپرآمولد ۵.۸ اینچی آن است که با رزولوشن ۱۴۴۰ پیکسلی‌اش، درخشندگی و وضوح بی‌نظیری دارد. باتری که برای این گوشی قدرتمند تعبیه شده است، ۳۰۰۰ میلی آمپری است که به نظر می‌رسد برای استفاده روزانه شما بسیار مناسب و کافی باشد.
در حالی که این گوشی دارای گواهینامه IP68 است که نشان‌دهنده مقاومت آن در برابر آب است اما به دلیل داشتن شیشه‌های منحنی در قسمت جلو و  پشت گوشی، در برابر ضربه مقاوم نیست و باید مراقب باشید که از دست‌تان به زمین نیفتد.

اگر می‌توانید هزینه بیشتری برای خرید گوشی خرج کنید، می‌توانید گلکسی اس ۸ پلاس را نیز در نظر بگیرید. این گوشی صفحه نمایش ۶.۲ اینچی و باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری دارد و همانند اس ۸ دارای گواهی IP68 است. اما اگر بودجه کمتری دارید می‌توانید یکی از گوشی‌های سه گانه سال گذشته سامسونگ، گلکسی اس ۷، S7 Edge و S7 Active را به لیست انتخاب‌تان اضافه کنید. هر سه این گوشی‌ها ضدآب و دارای گواهی IP68 هستند و به نسبت اس ۸۸، قیمت کمتری دارند.

بهترین آیفون ضدآب : iPhone X

چرا به جای آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، آیفون ۱۰ را انتخاب کنید؟ طراحی منحصر به فرد و ظاهر زیبا و جدید آیفون ۱۰ است که آن را از نسل‌های قبلی خود متمایز می‌کند. اولین آیفون با صفحه نمایش اولد است که با حذف حاشیه‌های مشکی بالا و پایین، صفحه نمایشی بی حاشیه و زیبایی دارد. کلید Homeنیز از قاب جلویی گوشی حذف شده است. هم‌چنین تکنولوژی True Tone اپل، حرارت رنگ صفحه را با توجه به نور محیط شما تغییر می‌دهد تا چشمان‌تان کمتر اذیت شود.
اما ظاهر و طراحی آن همه چیز این آیفون نیست. سابقه برجسته اپل در عکاسی گوشی‌های هوشمند زبانزد عام و خاص است و در آخرین مدل آیفون به باکیفیت‌ترین حد خود رسیده است. آیفون ۱۰ دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنزهای واید و زوم دارد. دوربین لنز زوم با دریچه دیافراگم f/2.4 برای عکاسی  در نور کم بسیار مناسب است. هم‌چنین عکاسی در حالت پرتره، پس‌زمینه‌ای تار و بوکه‌های زیبایی به تصویر می‌دهد که عکس را هم‌چون عکسی که با یک دوربین حرفه‌ای ‌dslr ثبت شده باشد، حرفه‌ای نشان می‌دهد. قابلیت Portrait Lighting هم ویژگی جدیدی در این آیفون است که با تغییر نورپردازی و روشنایی، تصویر زیباتر و هنری‌تری برای شما ثبت می‌کند.
اپل جدیدترین تراشه خود، A11 Bionic، که سریع‌ترین و کارآمدترین است را برای این آیفون به کار برده است. سیستم تشخیص چهره Face ID را جایگزین سنسور اثر انگشت Touch ID کرده است. جک ۳.۵۵ میلی‌متری هدفون نیز حذف شده است. اما برای اتصال قوی و باثبات به هدفون بلوتوث، از تکنولوژی بلوتوث ۵.۰۰ بهره می‌برد.

آيفون ۱۰ گواهی IP67 دارد که به نسبت سامسونگ گلکسی اس ۸، مقاومت کمتری نسبت به آب دارد. اما این گوشی هم می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در آب دوام بیاورد. آیفون ۱۰ برای استفاده زیر دوش حمام مناسب است اما نباید به دریا یا رودخانه برده شود. که به نظر می‌رسد این حد از مقاومت در برابر  آب برای استفاده عادی اکثر مردم کافی باشد.

مقاوم‌ترین گوشی ضدآب : Caterpillar Cat S60

اگر کوهنورد هستید یا مشاغل سختی دارید که مدام با خاک و آب در ارتباطید یا احتمال افتادن مدام گوشی از دست‌تان وجود دارد و برای‌تان مهم است که گوشی شما بعد از همه این بلاهایی که سرش می‌آید بازهم کار کند، گوشی Cat S60 قطعا مخصوص شماست. گواهی IP68 تضمین می‌کند که این گوشی برای ۶۰ دقیقه می‌تواند در آبی به عمق ۵ متر دوام بیاورد. ضمن اینکه گواهی MIL-STD-810G نشان می‌دهد که Cat S60 در برابر گرد و خاک، تشعشات و شوک‌های الکتریکی مقاوم است. بدنه مقاوم این گوشی حتی اگر از ارتفاع ۱.۸۸ متری به روی یک سطح سخت سیمانی سقوط کند، آسیبی نخواهد دید.

با همکاری شرکت ساخت سنسور Flir، یک دوربین حرارتی (Thermal Camera) در کنار یک دوربین استاندارد ۱۳ مگاپیکسلی برای Cat S60 در نظر  گرفته شده است. این اولین گوشی هوشمند جهان با دوربین حرارتی است. این دوربین با اپلیکیشن‌های خاص خود، میزان حرارت و دمای اجسام را نشان می‌دهد.
این گوشی قدرتمند پردازنده Qualcomm اسنپدراگون ۶۱۷ و ۳ گیگابایت رم با یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰۰ پیکسل دارد.

بهترین محافظ  ضدآب تلفن همراه

چرا باید محافظ بخریم؟ چون از خرید گوشی ارزان‌تر است و سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای محافظت از گوشی است.
برای چه کسانی مناسب است؟ هرکسی که نمی‌خواهد گوشی جدیدی بخرد و می‌خواهد از گوشی فعلی‌ش محافظت کند.

بهتر است به جای اینکه دنبال یک تلفن همراه ارزان قیمت ضدآب بگردیم، هر تلفن همراهی که دوست داریم را بخریم و با یک کاور ضدآب از آن محافظت کنیم. کاورهای ضدآب مختلفی وجود دارد که ما در این مطلب سه نوع آن را معرفی می‌کنیم.

کاور Lifeproof Fre که گوشی را در برابر آب، خاک، برف و ضربه‌های شدید حفظ می‌کند. این کاور تمام گوشی شما از جمله صفحه نمایش و پورت‌های آن را می‌پوشاند که در نتیجه وزن و سایز گوشی شما را افزایش می‌دهد. این کاور قیمت پایینی برای این حد از محافظت از گوشی دارد. کاور LifeProof Fre برای اکثر تلفن‌های هوشمند مانند سامسونگ گلکسی اس۵، اس۶، اس۷ و اس۸؛ تمامی آیفون‌ها از آيفون۵۵ به بالا؛ گوگل پیکسل و سایر مدل‌ها  موجود است.

کاور Catalyst انتخابی دیگر است که برای همه مدل آیفون از آیفون ۴ و حتی اپل واچ و آی‌پد نیز محافظ دارد. تست IP68 و از ارتفاع ۱۰ متری روی این کاور انجام شده است که با موفقیت گوشی داخل این کاور در برابر آب، برف، خاک و گرد و غبار محفوظ مانده است. در طراحی Catalyst  به جزئیات ریزی توجه شده است. به عنوان مثال تاچ آی‌دی گوشی به خوبی کار کند یا پوشش لنز دوربین کیفیت بالایی دارد تا تصویر را خراب نکند.

اگر این کاورهای مخصوص برای گوشی شما وجود ندارد یا اگر به دنبال یک کاور ارزان قیمت هستید، می‌توانید از کیف‌های ضدآب گوشی (dry bag) استفاده کنید. انواع مختلفی از این کیف‌ها در ابعاد و رنگ‌های متنوعی وجود دارد. مانند کیف‌های Mpow و یا Joto که هر دو دارای رتبه IP688 می‌باشند و برای گوشی‌های با صفحه نمایش کمتر از ۶۶ اینچ مناسب‌اند.

گواهی IP چیست و چه معنایی دارد؟

هنگامی که در مورد سخت‌افزار ضدآب حرف می‌زنیم، به گواهی IP اشاره می‌کنیم. IP مخفف کلمه Ingress Protection به معنای محافظت در برابر نفوذ است و معمولا همراه یک عدد مانند ۶۸ یا ۶۷۷ می‌آید که نشان‌دهنده‌ی میزان توانایی مقاومت آن سخت‌افزار در برابر نفوذ آب یا گرد و غبار است. اولین رقم مربوط به مقاومت در برابر ذرات جامد مانند خاک و رقم دوم مربوط به مقاومت در برابر مایعات است.

گوشی‌هایی که در این مطلب از آن‌ها نام بردیم گواهی IP68  یا IP67 داشتند. عدد ۶ در این گواهی به معنای آن است که این دستگاه‌ها کاملا در برابر خاک و گرد و غبار ایمن است و ورود هیچ جزئی از غبار به داخل این گوشی‌ها امکان‌پذیر نیست. در حال حاضر رتبه ۶۶ برای مقاومت در برابر ذرات جامد، بالاترین رتبه است.

دستگاه‌هایی که رتبه IPx8 دارند، به معنای آن است که دستگاه باید پس از اینکه برای مدتی در آب غوطه‌ور ماند، به طور صحیح کار کند. هرچند آن مدت  زمان معین و عمق آبی که گوشی در آن می‌تواند دوام بیاورد، توسط سازنده گوشی بیان می‌شود. به عنوان مثال گفته شده است که سامسونگ گلکسی اس ۸ برای مدت نیم ساعت در آبی به عمق ۱.۵ دوام می‌آورد. دستگاهی با رتبه IP67، در آبی به عمق ۱ متری و برای مدت زمان کمتری سالم می‌ماند.

لازم به ذکر است در حالی که این گوشی‌ها را ضدآب می‌نامیم که در بهترین حالت فقط برای مدت محدودی می‌توانند در آب بمانند و از لحاظ فنی ضدآب نامیده می‌شوند. به عبارت دیگرهرگز به شما توصیه نمی‌کنیم که به طور عمدی گوشی تلفن همراه‌تان را در آب بیندازید، خصوصا برای مدت زمان طولانی. اما خیال‌تان جمع است که اگر بر حسب اتفاق گوشی‌تان به آب بیفتد، مشکلی برایش پیش نمی‌آید.







منبع : دیجیتال ترندز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار