تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 25
به‌تازگی اسکایپ به‌صورت ناگهانی از بازارهای نرم‌افزاری کشور چین حذف شده است زیرا دولت این کشور معتقد است که نرم‌افزار مایکروسافت با قوانین محلی در تضاد است.
به گزارش آی تابناک : بسیاری از کاربران امروزی از نرم‌افزارهای استاندارد ارتباط صوتی و تصویری استفاده می‌کنند و اسکایپ یکی از بهترین نمونه‌های این نرم‌افزارها است.
با این وجود تمامی کشورهای جهان با این نرم‌افزار موافق نیستند، و البته یکی از سخت‌گیرترین کشورهای ممکن برای کارهای نرم‌افزاری یعنی کشور چین، به‌تازگی نرم‌افزار اسکایپ را نیز از فهرست برنامه‌های قابل استفاده در محصولات داخلی این کشور حذف کرده است.

این امر بدون ارائه هیچ‌گونه هشدار یا اعلان قبلی به مایکروسافت انجام شده است و مسئولان این شرکت آمریکایی را شگفت‌زده کرده است، زیرا به نظر نمی‌رسد که قوانین چین به‌یک‌باره تغییر کرده باشد.
 
مسئولان مایکروسافت معتقدند که این موضوع ممکن است به‌صورت موقتی صورت گرفته باشد و این امر به معنای این است که مایکروسافت در حال مذاکره با مسئولان محلی در چین است تا دلیل اصلی این امر را دریابد.

شرکت مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که تلاش می‌کند هر چه زودتر این نرم‌افزار را به بازارهای نرم‌افزاری بازگرداند، ولی با توجه به سابقه دولت چین در ممنوعیت سیستم‌های غیرچینی، نمی‌توان به این وعده مایکروسافت چندان دل‌خوش کرد.
 
چین چندی پیش نیز سیستم واتس‌اپ و چندین سیستم پیام‌رسان دیگر را مسدود کرده بود زیرا معتقد بود که برای ثبت‌نام در آنها به نام واقعی و ثبت آن نیازی نیست و این موضوع با قوانین این کشور در تضاد است.
 
شایان‌ ذکر است که تلاش برای ارتباط برقرار کردن با مقامات قانونی چین نیز ناموفق بوده است و هنوز دلیل اصلی حذف اسکایپ از بازارهای نرم‌افزاری در چین مشخص نیست و تنها باید منتظر اعلان رسمی مایکروسافت در این زمینه ماند.






منبع : ایتنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار