کد خبر: ۱۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 25
تلفن های هوشمند به دلیل کوچک بودن صفحه نمایش ابزاری مناسب برای مشاهده ی محتواهای چند رسانه ای نیستند، به همین منظور بسیاری برای مرور آلبوم های خود اقدام به اتصال تلفن همراه به تلویزیون می برند.

به گزارش آی تابناک : به سادگی می توانید موبایل خود را به تلویزیون متصل کنید، حتی اگر کابل مخصوص این کار را نداشته باشید.

اگر دوست دارید محتویات گوشی های همراه خود را در یک صفحه ی بزرگتر ببینید چکار باید کرد ؟ اولین و بهینه ترین راه استفاده از کابل HDMI است ولی اگر این را به هرعلت در اختیار نداشتید مثلا اگر تلفن همراه شما کابل HDMI را پشتیبانی نمی کند، می توانید از قابلیت های نرم افزاری و تکنولوژی وای فای استفاده کنید.

 آموزش متصل کردن گوشی به تلویزیون با وای فای

اتصال گوشی به تلویزیون با hdmi

البته باید بگوییم که بهترین و کم دردسر ترین راه برای اتصال بین موبایل و تلویزیون کابل HDMI است بطور موثری مثل یک لوله عریض است که می تواند حجم بالایی از اطلاعات دیجیتال را بین دو منبع منتقل نماید. کابلهای HDMI در ویرایش جدید خود تا ۱۰Gbps پهنای باند را ارائه می دهد یعنی این کابل می تواند حتی بیش از یک سیگنال ویدئو HD را به همراه هشت کانال صدای ۲۴ بیت فشرده نشده با کیفیت بالا را انتقال دهد.

قیمت یک کابل HDMI با کیفیت متوسط در بازار حداقل از ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان شروع می شود، حتی اگر تلویزیون و یا گوشی شما به فناوری HDMI هم مجهز نباشد، با دو تبدیل برای تلویزیون و موبایل می توانید به راحتی اتصال را برقرار کنید

اگر این سوال را دارید که چگونه وقتی فاقد کابل HDMI باشید می توانید از این امکان بهره ببرید باید بگوییم که باید تلفن هوشمند شمابا پلتفرم IOS مجهز باشد مثلا نرم افزاری مانند "AirPort Express portable hotspot” که نرم افزار ویژه اشتراک گذاری بی سیم موزیک و ویدئو است را باید داشته باشید و در تلفن همراه با پلتفرم اندروید از نرم افزار "AllSharee” استفاده  کنید.

در صورتی که تلویزیون شما قابلیت وای فای ندارد، و همچنین تلفن هوشمندتان کابل HDMI را پشتیبانی نمی کند تنها راه ممکن برای نمایش محتواهای چند رسانه ای در تلویزیون، انتقال اطلاعات از گجت یا همان ابزارک هوشمندتان به pc و اتصال کامپیوتر به تلویزیون است.

اتصال بیسیم گوشی به تلوزیون

۱- برای اتصال بدون سیم تلفن هوشمندتان باید اندروید ۴٫۴٫۲ به بالا داشته باشد. همچنین نرم افزار کروم کست را دانلود  و نصب کنید و دقت داشته باشید که دستگاه تان به همان شبکه وای فایی که کروم کست استفاده می کند متصل باشد.

۲- در مرحله ی بعد نرم افزار را باز کرده و گزینه Cast Screen/Audio را انتخاب کنید و در مرحله آخر هم دکمه زرد موجود روی صفحه را بزنید.

چگونه از فناوری DLNAبرای اتصال گوشی و تلویزیون خود استفاده کنیم؟

مدل های گوشی های موبایل دارای گواهی DLNA نظیر Samsung Galaxy S6, S6 Edge یا HTC One M9 هستند که می توانند به خوبی Xbox One را به پروژکتور، ست تاپ باکس و تلویزیون دارای DLNA متصل کنند، زمانی که هر دو دستگاه به یک روتر اینترنتوصل باشند.اگر تلویزیون شما دارای سیستم DLNA نباشد، نیز می توانید از دانگل DLNA برای ارسال تصویر بی سیم به تلویزیون استفاده کنید.

راه سوم هم رفتن به بخش تنظیمات موبایل و یافتن گزینه NFC and sharing است. در این بخش ویژگی Screen Mirroring را انتخاب کنید. سپس می توانید دستگاهی را که امکان اتصال به آن وجود دارد را مشاهده کنید. پس از چند ثانیه پیغامی روی دستگاه مقصد به نمایش در می آید که با پذیرفتن آن می توانید محتوای صفحه نمایش را روی آن ببینید.







منبع : نود فناوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار