کد خبر: ۱۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 23
امروزه به هنگام خرید بسیاری چیزها، خصوصاً چیزهای مربوط به فناوری، با نسخه ها و مدل های بسیار مختلفی مواجه ایم و این تعدد نسخه ها و مدل ها می تواند روند انتخاب هر یک از ما را مختل کند و در واقع، موجب کاهش قدرت انتخاب ما شود. اما حقیقت این است که هر یک از ما در هنگام خرید هر چیزی می بایست به معیارها و نیازهای خود توجه داشته باشیم و نه صرفاً به آن چه که در چیزها وجود دارد.

به گزارش آی تابناک : یکی از مواردی که به هنگام خرید موجب سردرگمی  ما می شود لپتاپ است، آن هم با وجود این همه مدل و نسخه ی متفاوت. لذا برآن شدیم تا امروز در گویا آی تی به ۶ نکته ی کاربردی برای خرید لپتاپ اشاره داشته باشیم تا کمکی باشد به  کسانی که خواهان خرید لپتاپ اند و نمی دانند کدامین مدل و یا نسخه به دردشان می خورد.

۱- اندازه ی نمایشگر:

نخستین موردی که می بایست به آن اشاره شود این است که عموماً هر چقدر اندازه ی نمایشگر بزرگتر باشد، وزن لپتاپ نیز بیشتر است. لذا اگر به دنبال آن اید که لپتاپ تان را اینجا و آنجا ببرید و مدام آن را در کنار خود داشته باشید، بهتر است به سراغ لپتاپ هایی بروید که نمایشگر ۱۲، ۱۳ و یا ۱۴ اینچی دارند.
اما اگر لپتاپتان قرار نیست مدام جا به جا شود، مدل ۱۷ اینچی می تواند گزینه ای مناسب برایتان باشد. البته نمایشگر ۱۵ اینچی نیز مناسب است.

 

۲- رزولوشن نمایشگر:

چنانچه بودجه تان زیر ۴۰۰ دلار است، در هنگام خرید حتماً به این نکته توجه کنید که لپتاپ مورد نظر از نمایشگر Full HD یعنی رزولوشن ۱۹۲۰* ۱۰۸۰ برخوردار باشد. نمایشگر Full HD این امکان را فراهم می سازد که عملیات مالتی تسکینگ را آسان تر انجام دهید.

 

۳- باتری:

در ارتباط با مورد نخستی که ذکر کردیم، اگر قرار است لپتاپتان در یک جای ثابت باشد و به برق نیز دسترسی داشته باشید، خیلی فرقی نمی کند که عمر باتری اش چه مقدار است. اما اگر قرار است مدام در جا به جایی باشید و یا در جا به جایی نباشید و صرفاً به برق دسترسی نداشته باشید، بهتر است از لپتاپی استفاده کنید که عمر باتری اش کمتر از ۸ ساعت نباشد. البته اگر به دنبال لپتاپ گیمینگ هستید، این ارقام برای آن صادق نیستند.

 

۴- سیستم عامل:

امروزه از لپتاپ هایی که دارای سیستم عامل کروم او اس هستند برای کودکان استفاده می شود چرا که هم میان خود آن ها و هم میان مدارس محبوبیت خوبی دارند و این امر به سبب استفاده ی آسان از این سیستم عامل و همچنین مقاومت آن در برابر نرم افزارهای مخرب است.
اما عموماً بزرگسالان از سیستمع عامل ویندوز و مک او اس استقبال می کنند، چرا که به نسبت کروم او اس می توانند قابلیت های بیشتری را ارائه دهند.
در میان دو سیستم عامل ویندوز و مک او اس نیز می توان گفت که ویندوز به سبب ارائه ی برخی امکانات مقرون به صرفه، همچون نمایشگر لمسی، می تواند گزینه ی بهتری باشد. البته از لحاظ امنیت می توان برگ برنده را به مک او اس داد.

 

۵- لمسی بودن نمایشگر:

امروزه لپتاپ های متعددی با نمایشگرهای لمسی در بازار ارائه می شوند که آن ها را با عنوان کامپیوترهای ۲ در ۱ می شناسند، چرا که علاوه بر لپتاپ می توان از آن ها به عنوان تبلت نیز استفاده کرد. این لپتاپ ها بیشتر برای کسانی مناسب هستند که به دنبال یک لپتاپ بسیار قدرتمند نیستند. همچنین عمر باتری آن ها نیز به نسبت لپتاپ هایی که فاقد نمایشگر لمسی هستند، کمتر است.

 

۶- مشخصات فنی:

دقت کنید که پردازنده ی لپتاپ مورد نظرتان، اگر قرار است بیشتر از ۶۰۰ دلار خرج کنید، کمتر از Core i5 اینتل نباشد. همچنین می بایست رم آن ۸ گیگا بایتی و حافظه اس اس دی اش کمتر از ۲۵۶ گیگابایتی نباشد. به این موضوع نیز دقت کنید که حافظه اس اس دی بهتر از هارد دیسک است چرا که قادر به اجرای سریع تر برنامه ها می باشد.
*****
امیدواریم این نکات برایتان کاربردی باشند و بتوانید لپتاپی مناسب و باب میلتان خریداری نمایید.






منبع : گویا آی تی 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار