تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 24
تلگرام به رغم محبوبیت فراوان و رویکرد امن آن در ارسال و دریافت اطلاعات متنی و تصویری، دارای یک ضعف امنیتی بزرگ است و آن، امکان سوء استفاده از اکانت تلگرام توسط یک کاربر دیگر است.
مشکل امنیتی تلگرام برای کسانی که می‌خواهند گوشی خود را بفروشند

این روزها، نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام حرف اول را برروی گوشی‌های هوشمند کاربران ایرانی می‌زند.

نرم‌افزار تلگرام از حدود یکسال گذشته تاکنون یعنی دقیقا پس از آنکه نرم‌افزار وایبر به دلیل اعمال پاره‌ای محدودیت‌ها، با مشکلات عدیده‌ای در ارسال و دریافت پیام‌ها رو به رو شد، به انتخاب اول کاربران ایرانی تبدیل شد اما این نرم‌افزار به رغم محبوبیت فراوان و رویکرد امن آن در ارسال و دریافت اطلاعات متنی و تصویری، دارای یک ضعف امنیتی بزرگ است و آن، امکان سوء استفاده از اکانت تلگرام توسط یک کاربر دیگر است.

این ضعف بزرگ امنیتی زمانی می‌تواند برای شما مشکل‌ساز شودکه شما گوشی هوشمند خود را بدون سیم‌کارت و بطور موقت در اختیار یک کاربر دیگر قرار دهید یا اینکه برای همیشه آن را بفروشید تا یک گوشی جدید خریداری کنید.

اینجاست که کاربر دیگری که گوشی شما را به عاریه گرفته یا آن را خریداری کرده است، بلافاصله پس از وارد کردن سیم‌کارت خود و باز کردن نرم‌افزار تلگرام، به صورت خودکار به اکانت شما در تلگرام دسترسی پیدا کرده و ضمن دسترسی به اطلاعات قبلی شما، با اکانت شما می تواند به مخاطبان شما پیغام دهد!

در واقع، زمانیکه شما با یک سیم‌کارت برروی گوشی خود اقدام به نصب و فعالسازی تلگرام می‌کنید حتی اگر سیم‌کارت خود را تعویض کنید، باز هم می‌توانید وارد اکانت خود شوید و به تمامی اطلاعات قبلی خود دسترسی پیدا کنید بدون آنکه تلگرام با تغییر شماره موبایل اولیه شما، امکانی را برای تایید هویت مجدد شما پیش‌بینی کرده باشد! (مانند وقتی که از نسخه دسکتاپ استفاده می‌کنید و تلگرام کدی را برای تایید هویت شما به خط موبایلتانارسال می‌کند)

شکایات اخیر کاربران در رابطه با سوء استفاده از اکانت تلگرام‌شان پس از فروش گوشی خود وجود این ضعف امنیتی بزرگ را ثابت می‌کند.

ظاهرا تنها راه‌حل جلوگیری از این مشکلاین است که پیش از فروش گوشی خودضمن حذف نرم‌افزار مربوطه، سریعا با مراجعه به سایت اینترنتی تلگرام نسبت به حذف کامل اکانت خود اقدام وپس از خرید یک گوشی جدید، یک اکانت دیگر در تلگرام برای خود ایجاد کنید یا اینکه حداقلتلگرامتان را برروی گوشی هوشمند خود رمزگذاری کنید تا کاربر دیگر در صورت دسترسی به گوشی شما به آسانی قادر به ورودبه آننباشد.

منبع: امروز آنلاین

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار