کد خبر: ۱۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 23
سایتهای خبری روسی به اقدام شرکت آلفابت برای کاهش عمدی رتبه‌بندی این سایت ها در گوگل اعتراض کردند.
به گزارش آی تابناک : اریک اشمیت – مدیر عامل شرکت آلفابت شرکت مادر گوگل – چندی پیش از احتمال کاهش و نزول عمدی رتبه بندی برخی از سایت های وابسته به دولت روسیه نظیر سایت های خبری اسپوتنیک و راشا تودی هشدار داده بود.
با انتشار این خبر، شمار زیادی از مدیران عامل و سایت های خبری مشهور روسی با ارسال نامه و بیانیه هایی خواستار توضیح و تشریح علت این موضوع شده اند.
بسیاری از مدیران عامل سایت های خبری روسی در کنار تحلیلگران بر این باورند که این اقدام گوگل علیه سایت های روسی بسیار تبعیض آمیز و غیر اخلاقی بوده و آلفابت ( گوگل ) باید سریعا سیاست ها و تصمیم خود در این خصوص را تغییر دهد.
اریک اشمیت در بیانیه خود اعلام کرده است که علت این اقدام، تبلیغات بیش از اندازه سایت های خبری راشا تودی و اسپوتنیک است و در این مرحله تصمیمی برای ممنوعیت کامل حضور این دو سایت خبری در سرویس های مختلف گوگل اتخاذ نشده است.
در طول یک سال گذشته، موج حملات به کشور روسیه از سوی مقامات دولتی ایالات متحده آمریکا شدت گرفته است و بارها روسیه و افراد وابسته به این کشور را به انتشار اخبار سیاسی کذب و تبلیغات نامناسب و نژادپرستانه و همچنین مداخله گری در امور سیاسی ایالات متحده آمریکا متهم کرده اند.
این در حالیست که روسیه تمامی این اتهامات را رد کرده و آنها را کاملا بی اساس خوانده است.
مقامات دولتی شرکت های تکنولوژی مستقر در آمریکا نظیر فیس بوک، توییتر و گوگل را نیز مجبور کرده اند تا به همکاری با مقامات دولتی آمریکا علیه روسیه بپردازند. به عنوان مثال، شبکه اجتماعی توییتر نیز در ماه گذشته مانع فعالیت خبرگزاری روسی در پلتفرم خود شد.
هم اکنون به نظر می رسد نوبت به گوگل رسیده تا بتواند با استفاده از اهرم فشار، خواسته مقامات دولتی آمریکا را عملی و اجرایی سازد و بدین منظور تلاش دارد تا رنکینگ و رتبه بندی این سایت های خبری مشهور روسی را کاهش بدهد.





منبع : ورج 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار