تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 22
تقریبا یک ماهی هست که اپ استورهای چینی نسخه های iOS و اندروید اپلیکیشن اسکایپ را از سرورهای خود حذف می کنند. به گزارش نیویورک تایمز علت این کار ثبت قوانین جدیدی بوده که بر فعالیت سرویس های VoIP در کشور چین نظارت می کنند.
به گزارش آی تابناک : در همین راستا یکی از مقامات اپل می گوید: «ما از طریق وزارت امنیت عمومی چین با خبر شدیم که تعدادی از اپلیکیشن های VoIP قوانین محلی کشور چین را رعایت نمی کنند. به همین خاطر این اپلیکیشن ها از اپ استور مخصوص چین حذف شده اند.»

این موضوع به غیر از اپ استور اپل شامل فروشگاه های اپ های اندرویدی هم شده. در حالی که گوگل پلی به طور رسمی در چین ارائه نمی شود، بسیاری از فروشگاه های شخص ثالث اقدام به حذف اسکایپ از فهرست برنامه هایشان کرده اند.

البته یکی از مقامات مایکروسافت در مصاحبه با نیویورک تایمز اذعان داشته که حذف اسکایپ از اپ استور اپل «موقتی» بوده و او و همکارانش در تلاش هستند که هر چه سریع تر اپلیکیشن را به اپ استور باز گردانند.

این اولین باری نیست که فعالیت اپلیکیشنی در کشور چین محدود می شود. اگر به خاطر داشته باشید، چند ماه پیش پیام رسان واتس اپ در این کشور به طور کامل مسدود شد و در ادامه آن سرویس هایی مثل جیمیل، فیسبوک و توییتر هم از سوی دولت چین به دام فیلترینگ گرفتار شدند.






منبع:ورج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار