کد خبر: ۱۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 22
کمپانی Foxconn فشار زیادی را روی افراد مونتاژ کننده آیفون X قرار داده و آنها را حتی تهدید به اخراج کرده است.
به گزارش آی تابناک : کمپانی Foxconn فشار زیادی را روی مونتاژ کننده های آیفون X قرار داده و آنها را حتی تهدید به اخراج کرده است. طبق تحقیقات مشخص شده بر  6 دانش جو بعد از ساعت کاری باز هم مشغول کار در این شرکت هستند.به طوریکه آن ها در حدود 11 ساعت کار انجام می دهند که این یعنی نقض قوانین چین برای افراد کار آموز می باشد.

شیفت های غیر قانونی Foxconn برای تولید آیفون X !!!

گزارش ها حاکی از آن است که این دانش آموزان به صورت داوطلبانه بیش از ساعات معمول به کار می پردازند اما از طرف دیگر هم به نظر می رسد برای کارآموزی قبل از فارغ تحصیلی دانش آموزان مجبور به کار در این کمپانی هستند.اولین باری نیست که این کمپانی  چنین شرایط سختی را برای کارکنان در نظر گرفته است نه برای اپل حتی برای برندها دیگری که قطعات الکترونیکی تولید می کند.همچنین مدیر عامل این شرکت در شکایت کارکنان به وضع موجود اعلام کرده در صورت عدم رضایت تمام کارکنان را با ربات جایگزین خواهد کرد.

دانش آموزانی که 11 ساعت کار کردند توانستند 1200 دوربین آیفون را مونتاژ کنند که فکر نمی کنیم رباتی با این سرعت و دقت بتواند در حال حاضر این کار را انجام دهد.اپل تحقیقات خود را انجام داد و در بیانیه ای اعلام کرد : این دانش جویان با اراده خود ساعات بیشتری را به کار پرداخته اند و در عوض پاداش هایی را دریافت خواهند کرد ولی نباید اجازه کار  بیش از ساعات کاری تعیین شده را داشته باشند .

مترجم :سعید پوری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار