کد خبر: ۱۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 22
شرکت بی‌ام‌و مدل برقی X3 را با نام احتمالی iX3 روانه‌ی بازار خواهد کرد.

به گزارش آی تابناک : شرکت خودروسازی بی‌ام‌و معتقد است که تولید خودروی الکتریکی اصلی‌ترین اولویت خودروسازان در آینده خواهد بود. همچنین بی‌ام‌و پیشوند ii را برای خودروهای الکتریکی خود انتخاب کرده و چند سالی است که خودروهای برقی با این کد در سبد محصولات این شرکت آلمانی قرار دارند. اما آخرین محصولی که بی‌ام‌و با این کد اقدام به معرفی آن کرده است، iX3 خواهد بود که در حقیقت یک خودروی برقی تولید انبوه است و بر اساس پرفروش‌ترین خودروی شاسی‌بلند این شرکت یعنی مدل X3 تولید خواهد شد.

بی‌ام‌و X3

به گزارش اتو اکسپرس، این شرکت نام iX3 را به ثبت رسانده است و احتمالا به دنبال آن، مدل‌های iX1 تا iX5 نیز عرضه خواهند شد. این اتومبیل که نسخه‌ی الکتریکی X3 به شمار می‌رود، فعلا تنها خودروی شاسی‌بلند الکتریکی است که این خودروساز تولید آن را رسما تأیید کرده و احتمالا تا سال ۲۰۱۹ وارد بازار خواهد شد. همچنین مدل iX3 در کنار مدل i5 به تولید خواهد رسید؛ i5 نیز یک خودروی سدان تمام برقی است که بر اساس خودروی مفهومی vision dynamic concept ساخته شده و برای تولید آن در سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است.

بی‌ام‌و X3

BMW همچنین امیدوار است که ورود این دو اتومبیل به خط تولید، بتواند فروش خودروهای برقی این شرکت را افزایش دهد؛ به‌طوری‌که تا سال ۲۰۲۵، حدود ۲۵ درصد از فروش محصولات بی‌ام‌و را خودروهای برقی تشکیل بدهند. این خودروساز در حال حاضر فروش مناسبی از کلاس خودروهای هیبریدی دارد؛ به‌طوری‌که امسال یک‌صد هزار دستگاه خودروی پلاگین هیبریدی به فروش رسانده است و تخمین زده می‌شود که به فروش ۲۰۰ هزار دستگاه نیز خواهد رسید.

بی‌ام‌و X3

به‌جز مدل‌های iX3 و i5 که در آینده وارد بازار خواهند شد، این شرکت قصد دارد در ماه‌های آتی مدل بهینه‌شده‌ی i3 را نیز به بازار عرضه کند که دارای کد S خواهد بود. مدل S این خودرو به رینگ‌های ۲۰ اینچی مجهز شده و طراحی خارجی آن تغییرات مختصری به خود دیده است. پیشرانه‌ی الکتریکی خودروی i3 می‌تواند ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

بی‌ام‌و X3

فعالیت شرکت BMW تنها به مواردی که ذکر کردیم محدود نمی‌شوند و این خودرو ساز در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس که در اواخر این ماه برگزار خواهد شد، از مدل رودستر i8 رونمایی خواهد کرد. این محصول جدید از باتری‌های بزرگ‌تری که دارای ۱۴ کیلووات ساعت ظرفیت هستند برخوردار خواهد بود که در مقایسه با مدل فعلی i8 بیش از دوبرابر ظرفیت بیشتری دارند. ظرفیت بیشتر این باتری‌ها به مدل رودستر این خودرو کمک می‌کنند شعاع حرکتی تمام الکتریکی بسیار بیشتری داشته باشد. مجموع قدرت تولیدی توسط پیشرانه‌ی این خودرو به ۴۰۰ اسب بخار می‌رسد که بیشتر از نسخه‌ی فعلی i8 است.

شرکت BMW پیش‌بینی کرده است که در چند سال آینده تمامی محصولات این شرکت دارای نسخه‌ی پلاگین هیبریدی باشند که این مورد حتی شامل مدل‌های M Power نیز خواهد بود.






منبع : MOTOR1
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار