کد خبر: ۱۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 20
سوپرماشین قصه ما،Dallara Stradale ,نه در دارد،نه سقف و نه شیشه ی جلو.
به گزارش آی تابناک : سوپرماشین قصه ما،Dallara Stradale ,نه در دارد،نه سقف و نه شیشه ی جلو.همه ی اینها آپشن هایی هستند که به قیمت پایه ی ۱۸۲.۰۰۰ دلاری خودرو افزوده می شوند.اما مشتاقان خودروهای راننده مدار از این اقلام چشم پوشی خواهند کرد،زیرا این پروژه ی اشتیاق، توسط برترین شاسی ساز دنیاست و قادر به تحمل فشار جانبی معدل ۲ برابر گرانش زمین، سر پیچ، است.

دهه ها تجربه ی مسابقه در کالبد سوپرماشین خیابانی بدون در - Dallara !!!

آقای Giampaulo Dallara یه چیزایی از طراحی شاسی میدونه!وقتی حرف از جاده باشه او و کمپانیش روی لامبورگینی میورا،بوگاتی ویرون و شیرون،KTM X-bow،و کلی فراری و پورشه و مازراتی کار کرده اند.اما Dallara بیشتر در دنیای مسابقه شناخته شده است.جایی که شاسی های کمپانی اساس و پایه‌ی هندلینگ در خودروهای فرمول۱،فرمول۲ و ۳ و تنها تامین کننده ی شاسی های IndyCar و GP3 ، فرمول E ، و سوپر فرمولا می‌باشد!

دهه ها تجربه ی مسابقه در کالبد سوپرماشین خیابانی بدون در - Dallara !!!

و حالا پس ۲ سال طراحی و توسعه،کمپانی اولین ماشین جاده ای خود را ساخته است.ساده و راضی کننده در پیست و جاده.
نامش Stradale است.

دهه ها تجربه ی مسابقه در کالبد سوپرماشین خیابانی بدون در - Dallara !!!

قلب این خودرو موتوری ۴۰۰ اسب بخاری سوپرشارژ ۴سیلندریست که قابل اعتماد است.شاید باور نکنید اما این موتور همان موتور دستکاری شده ی Ford EcoBoost است.شاید برای یک ماشین مسابقه‌ای مسخره به نظر برسد اما ۴۰۰ اسب برای خودرویی که حول محور لذت رانندگی طراحی شده رقم کمی نیست!

دهه ها تجربه ی مسابقه در کالبد سوپرماشین خیابانی بدون در - Dallara !!!

قدرتمند هست،اما نه خیلی قدرتمند.جعبه دندی دستیست،ولی گزینه ی مجهز به تعویض پشت فرمان با حالت رانندگی عادی و اسپرت هم موجود است.

دهه ها تجربه ی مسابقه در کالبد سوپرماشین خیابانی بدون در - Dallara !!!

وزن کلی خودرو رقم خیره کننده ی ۸۸۵ کیلوگرم است که با ترکیب مواد کامپوزیتی و فیبرکربن و البته رژیم در و شیشه جلوی اضافه بدست آمده! باید بپرید توش چون دری در کار نیست.وسط صندلی جایی تعبیه شده که روش نوشته «اینجا قدم بگذارید» که راحت بپرید تو.تمام ادوات سیستم تعلیق به گونه ای طراحی شده اند که تعادلی بین نرمی و چسبندگی در مسیر را به ارمغان بیاورند.

دهه ها تجربه ی مسابقه در کالبد سوپرماشین خیابانی بدون در - Dallara !!!

کمپانی بوش بسته ی الکترونیکی برای خودرو طراحی کرده‌ که سیستم ABS با قبلیت توضیع نیروی ترمز ،سیستم کنترل کشش و دینامیک خودرو را کنترل میکند.کمپانی پیرلی نیز به صورت اختصاصی برای این خودرو تایرهایی طراحی کرده که همه ی این‌ها در کنار هم تحمل فشار جانبی 2G را برایش فراهم می کند.

دهه ها تجربه ی مسابقه در کالبد سوپرماشین خیابانی بدون در - Dallara !!!

مدل پایه ی خودرو بسیار شرور به نظر می‌رسد ‌که اگر بال عقب بزرگش را هم سفارش دهید نیروی رو به پایین ۸۲۰ کیلوگرم را در بیشینه سرعت برایتان به همراه می‌آورد (تقریباً معادل وزن خود ماشین!!!) درضمن درهای گالوینگ نیز قابل سفارش هست که توصیه نمیکنیم.چون لذت این خودرو به این است که سرتان را از میانش به باد بسپارید و حشرات را پس از چند دور در پیست از لای دندانهایتان خارج کنید،درست مثل یک موتورسوار.
تنها ۶۰۰ عدد ساخته خواهد شد که ۱۰۰تای آن با قیمت پایه ۱۸۲.۰۰۰ دلار قبلا رزرو شده.

مترجم:سیاوش مرادی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار