کد خبر: ۱۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 20
پس از آنکه در کمتر از دو هفته‌ی اخیر ارزش بیت‌کوین روندی نزولی به خود گرفته بود؛ حال شاهد عبور این پول رمزنگاری‌شده از مرز ۸۰۰۰ دلار هستیم.

به گزارش آی تابناک : ارزش بیت‌کوین بعد از ظهر دیروز از مرز ۸۰۰۰ دلار عبور کرد. البته قیمت این پول رمزنگاری شده ثابت نماند و پس از ساعاتی به زیر این قیمت کاهش یافت؛ اما در زمان نگارش این مطلب دوباره ارزش این پول روندی صعودی به خود گرفته و هم‌اکنون مجددا ۸۰۰۰ دلار را پشت سر گذاشته است.

ارزش بیت‌کوین از ابتدای سال جاری میلادی با افزایش خارق‌العاده‌ی ۷۰۰ درصدی همراه بود؛ ولی در هفته‌های اخیر ارزش این پول با کاهشی ۲۹ درصدی همراه شد که اصلی‌ترین دلیل آن، نگرانی‌های فنی از بابت مشکلاتی بود که کارشناسان به آن اشاره می‌کردند.

اخیرا شماری از تحلیل‌گران وال استریت که در حوزه‌ی فناوری فعالیت می‌کنند، افزایش ارزش شدید بیت‌کوین را به یک حباب تشبیه کرده‌اند که احتمالا در آینده‌ی بسیار نزدیک از بین خواهد رفت و بیت‌کوین ارزش واقعی خود را باز خواهد یافت.

در کنار بیت‌کوین، پول‌های رمزنگاری شده‌ی مشتق‌شده از بیت‌کوین نیز طرفداران زیادی جذب کرده‌اند. برای مثال می‌توان به بیت‌کوین کش اشاره کرد که به دلیل کاهش هزینه‌ی تراکنش‌ و همچنین سرعت بالاتر در انتقال پول رمزنگاری شده، طرفداران زیادی به سوی خود جلب کرده است.






منبع : بلومبرگ 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار