تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 18
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حالی مدل جدید تعرفه های اینترنت را در اینستاگرامش اعلام کرد که احتمالا فکر نمی کرد با چند هزار کامنت اعتراضی مواجه شود.
به گزارش آی تابناک : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در حالی مدل جدید تعرفه های اینترنت را در اینستاگرامش اعلام کرد که احتمالا فکر نمی کرد با چند هزار کامنت اعتراضی مواجه شود.

توضیحات ناقص و مبهم آذری جهرمی در اینستاگرام و البته بی‌اعتمادی کاربران، سبب شد که انتشار اطلاعات اولیه، سبب اعتراض گسترده کاربران شود. به همین دلیل هم وزیر ارتباطات ناچار شد توضیحات مجددی در اینستاگرام خود بگذارد و حتی به کاربران وعده بدهد که اینترنت 30 درصد ارزان‌تر می‌شود.

دلیل اصلی اعتراض‌های روز گذشته نه اصل مصوبه (که آن قدر مبهم اعلام شد که برای فهم خوبی و بدی آن باید منتظر طرح های اپراتورها باشیم)؛ بلکه در شکل اعلام آن بود.
وزیر ارتباطات ترجیح داد به جای آنکه وزارت ارتباطات اصل مصوبه را منتشر و درباره آن توضیحات مفصلی ارائه کند، شخصا در یک شبکه اجتماعی با همه محدودیت‌های آن، نرخ‌های جدید را اعلام کند.
در واقع آذری جهرمی راهی غیررسمی و شخصی را برای اعلام یک مساله مهم سازمانی انتخاب کرد و البته با مشکلات زیادی هم روبرو شد.

از همه بهتر شاید این بود که او در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور خبرنگاران جزئیات مصوبه را تشریح کند. این گونه پیش از انتشار عمومی، با سوالات خبرنگاران به عنوان نماینده افکار عمومی مواجه می‌شد و به آنها پاسخ‌های درخوری می‌داد. در نتیجه موضوع برای روزنامه نگاران کامل روشن می شد و آنها (که کارشان نوشتن صریح و صحیح است) می توانستند این طرح را به خوانندگان خود توضیح دهند.

روابط عمومی‌ها برای انتشار صحیح و تخصصی اخبار سازمانی و خبرنگاران برای پرسش و نقد این اخبار هستند. شبکه‌های اجتماعی هم به درد ارتباطات عمومی با مردم، اعلام موضع‌گیری‌های کلی و یک سری گزارش کار می‌خورد و اگر خبری به این مهمی از مجاری درستش اعلام نشود، ممکن است باز هم به وزیر ارتباطات شوک کامنتی دست دهد.




منبع: فناوران اطلاعات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار