کد خبر: ۱۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 18
گروه خودروسازی جیلی چین با خرید شرکت ترافوگیا که در زمینه‌ی ساخت خودروی پرنده‌ی هیبرید فعالیت می‌کند، از علاقه‌مندی خود به این صنعت نوپا خبر داد.

به گزارش آی تابناک : گروه هولدینگ ژجیانگ جیلی، مالک خودروسازی ولوو، اخیرا شرکت آمریکایی ترافوگیا (Terrafugia) که در ساخت خودروی پرنده فعالیت می‌کند، تصاحب کرد. پس از خرید این شرکت توسط جیلی، ترافوگیا به‌عنوان زیرمجموعه‌ی رسمی گروه هلدینگ ژجیانگ جیلی به فعالیت خود ادامه خواهد داد. با این اوصاف، شرکت چینی جیلی به دنبال ساخت خودروی پرنده است.

جیلی - خودروی پرنده ترافوگیا / Geely Terrafugia

شرکت ترافوگیا، از سال ۲۰۰۶ فعالیت خود را با ساخت نمونه‌های پروتوتایپ از پیشرانه‌های احتراق داخلی که ترکیبی از خودرو و هواپیما هستند، آغاز کرد. اولین نمونه‌ی خودروی پرنده‌ی این شرکت، در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد. هدف نهایی مهندسان ترافوگیا، تولید خودرویی عمود پرواز موسوم به TF-X است؛ این خودروی پرنده از سیستم قوای محرکه‌ی هیبرید استفاده می‌کند و انتظار می‌رود که توانایی طی کردن مسافتی بیش از ۸۰۰ کیلومتر با یک‌ بار شارژ داشته باشد.

لی شوفو، رئیس هیئت مدیره‌ی گروه هلدینگ ژجیانگ جیلی، می‌گوید:

تیم مهندسی ترافوگیا، جلودار ایده‌ی ساخت خودروی پرنده و یک وسیله‌ی نقلیه تمام‌عیار هستند. خودروی پرنده، بخش بسیار هیجان‌انگیزی از صنعت خودروسازی است و به نظر ما، ترافوگیا کاملا در جایگاه مناسبی برای این فناوری قرار دارد؛ همانطور که ما هم پتانسیل این فناوری را درک می‌کنیم و به دنبال ساخت خودروی پرنده هستیم. سرمایه‌گذاری ما در ترافوگیا، نمایانگر اشتراک باور ما با ایده‌ی این شرکت است. با همکاری بخش بین‌المللی جیلی و با تکیه بر نوآوری‌های بسیاری که داشته‌ایم، متعهد هستیم که حمایت خود را از این شرکت گسترش دهیم و ایده‌ی خودروی پرنده را به واقعیت تبدیل کنیم.

جیلی - خودروی پرنده ترافوگیا / Geely Terrafugia

خودروی عمود پرواز ترافوگیا که با کد TF-X شناخته می‌شود، در حالت حرکت استاندارد (سرعت کروز)، با سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت پرواز می‌کند. سوخت مورد نیاز این خودروی پرنده، بنزین بدون سرب است. رانش‌گرهای TF-X هر کدام یک مگاوات نیرو تولید می‌کنند. ابعاد دقیق این خودروی پرنده هنوز اعلام نشده است؛ ولی در یک گاراژ معمولی یا فضای استاندارد پارکینگ منزل جای خواهد گرفت. رانندگی و همچنین پرواز با TF-X فقط نیازمند گواهینامه‌ی استاندارد آمریکا است. در مقایسه با برنامه‌های آموزشی خلبانی، یادگیری پرواز با TF-X به زمان خیلی کمتری نیاز دارد. برای تیک‌آف یا فرود عمودی، حداقل باید ۳۰ متر فضای باز وجود داشته باشد. قیمت نهایی TF-X مشخص نشده است؛ ولی مقامات ترافوگیا قیمت آن را در حدود خودروهای لوکس فعلی بازار تخمین زده‌اند.

جیلی - خودروی پرنده ترافوگیا / Geely Terrafugia

کریس جاران، مدیرعامل جدید شرکت ترافوگیا، می‌گوید:

پس از کار کردن به مدت ۳۰ سال در صنعت هلیکوپتر و ۱۷ سال در صنعت هوایی کشور چین، ترافوگیا با پیوستن به جیلی، به فرصت منحصر‌به‌فردی دست پیدا کرده است تا در صنعت نوپا و هیجان انگیز خودروهای پرنده، پرچم‌دار باشد. حمایتی که جیلی در جهت ساخت خودروی پرنده برای ترافوگیا قول آن را داده، بی‌سابقه است و من این مأموریت را با اطمینان به آینده می‌پذیرم؛ اولین اولویت ما، گسترش ظرفیت‌های بخش تحقیق و توسعه‌ی شرکت است.

جیلی - خودروی پرنده ترافوگیا / Geely Terrafugia

کارل دیتریچ، مؤسس و مدیر ارشد فناوری شرکت ترافوگیا، می‌گوید:

ما این شرکت را با رؤیای تغییر حمل و نقل در آینده به وسیله‌ی خودروهای پرنده‌ی کاربردی و ایجاد بعد جدیدی در آزادی شخصی تأسیس کردیم. حالا به‌عنوان زیرمجموعه‌ی گروه هلدینگ جیلی، من مطمئن هستم که به رؤیای خود خواهیم رسید و با همکاری بخش بین‌المللی جیلی، موفقیت تجاری هم خواهیم داشت.

ترافوگیا در سال ۲۰۰۶، توسط پنج دانشجوی فارغ‌التحصیل از دانشگاه فناوری ماساچوست (MIT) تأسیس شد. از زمان آغازبه‌کار این شرکت، پیشرفت خوبی در زمینه‌ی ایجاد یک وسیله‌ی نقلیه‌ی جدید انجام شده که حاصل آن، ساخت چندین نمونه‌ی پروتوتایپ است. هدف مدیران ترافوگیا، عرضه‌ی اولین خودروی پرنده‌ی این شرکت در سال ۲۰۱۹ و اولین خودروی عمود پرواز تا سال ۲۰۲۳ است. بر اساس قرارداد با مالک جدید، دفتر اصلی این شرکت در آمریکا باقی خواهد ماند و مهندسان آن به برنامه‌ی ساخت خودروی پرنده، ادامه خواهند داد. علاوه بر این، ترافوگیا از تخصص و تجربه‌ی شرکت جیلی در صنعت خودروسازی و پیشرانه‌، بهره خواهد برد.




منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار