کد خبر: ۱۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 17
شرکت هواوی چندی قبل پرچمدار گوشی های سری آنر خود را با نام آنر 9 معرفی کرد. از آنجا که گوشی های این سری به صورت انبوه وارد بازار آمریکا و دیگر نقاط جهان می شود، هواوی تمرکز ویژه ای بر روی ساخت آنها دارد.

به گزارش آی تابناک : به همین دلیل گوشی های سری آنر همواره در رده گوشی های با ارزش خرید بالا قرار گرفته اند.

آنر 9 دارای یک صفحه نمایش 5.15 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1920 × 1080 می باشد. چیپ ست این گوشی HiSilicon و از نوع Kirin 960 می باشد که با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. دوربین دوگانه آنر یکی از مشخصات قوی این گوشی به حساب می آید که در ادامه این مطلب بررسی دقیق تری بر روی آن انجام خواهیم داد.

مشخصات دوربین

آنر 9 درست مانند Huawei P10 دارای دوربین دوگانه می باشد. این دوربین از یک سنسور 20 مگاپیکسلی مونوکروم و یک سنسور 12 مگاپیکسلی RGB تشکیل شده است. گشادگی دیافراگم هر دو لنز f/2.2 می باشد. در کنار این دوربین یک فلش دوگانه LED نیز قرار گرفته است. این دقیقاً همان تنظیمات دوربینی است که پیش تر در P10 و میت 9 مشاهده شده بود، با این تفاوت که دوربین آنر 9 متعلق به شرکت لایکا نمی باشد.

 در نگاه اول شاید سنسورهای 20 و 12 مگاپیکسلی آنر 9 خیلی با یکدیگر تطابق نداشته باشند، اما مهندسین هواوی یک راه حل هوشمندانه برای چگونگی استفاده مناسب از آنها ارائه کرده اند که باعث می شود دوربین این گوشی در حالت هیبریدی کار کند. زمانیکه با دوربین آنر 9 به صورت رنگی عکس گرفته می شود، تصویر سنسور RGB با تصویر سنسور مونوکروم ترکیب شده و یک تصویر با کیفیت بهتر ایجاد می شود. سنسور با کیفیت تر 20 مگاپیکسلی مونوکروم، داده های مربوط به میزان روشنایی و جزئیات را به خوبی ثبت می کند، در حالیکه سنسور 12 مگاپیکسلی اطلاعات مربوط به رنگ تصویر را پردازش میکند. به این طریق با استفاده هیبریدی از دو سنسور، در حالیکه سنسور عکس رنگی 12 مگاپیکسلی است، می توان عکسی با کیفیت بالاتر (20 مگاپیکسل) ثبت کرد.

در دوربین گوشی آنر 9 حالت Portrait Mode تعریف شده است که مناسب برای عکاسی پرتره است. در این حالت با استفاده از افکت بوکه که تصویر پس زمینه را تار میکند و Beautification که به صورت خودکار زیباسازی انجام میدهد، تصاویر پرتره بسیار زیبایی ثبت خواهد شد. دوربین سلفی این گوشی نیز در مقایسه با نسل قبل ارتقاء پیدا کرده است و لنز 8 مگاپیکسلی این دوربین، گشادگی دیافراگم f/2.0 دارد. با وجود نبود سنسور دوم برای دوربین سلفی، هواوی راهی برای استفاده از افکت بوکه در این دوربین یافته است که کیفیت عکس های سلفی را در مقایسه با نسل قبل بسیار بالاتر برده است.

ویژگی جدید دیگری که در دوربین گوشی آنر 9 مشاهده می شود، Live Photos است. این قابلیت یک ویدئوی کوتاه 3 ثانیه ای می باشد که لحظاتی قبل از فشار دادن دکمه شاتر ضبط می شود. این ویدئو زمانیکه هنگام تماشای عکس، انگشت خود را بر روی آن نگه دارید، قابل مشاهده است. 

رابط کاربری دوربین

رابط کاربری دوربین آنر 9 از دو منو، یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست تشکیل شده است. منوی سمت چپ مربوط به انتخاب نوع عکاسی است، در حالیکه منوی سمت راست منوی تنظیمات می باشد. نحوه کار در محیط دوربین آنر 9 احتمالاً کمی متفاوت با آنچه در دوربین های دیگر دیده اید، خواهد بود؛ برای دسترسی به منوی های دو طرف کناری، باید انگشت خود را تقریباً تا میانه صفحه نمایش بکشید و برای انتخاب حالت عکاسی، باید علاوه بر نوع حالت عکاسی در منوی سمت چپ، رزولوشن تصویر را در منوی سمت راست تنظیم کنید. به عنوان مثال، برای تغییر حالت عکاسی از سیاه و سفید (20 MP) به حالت رنگی (12 MP) باید ابتدا در سمت چپ حالت عکاسی را به رنگی تغییر داده و سپس در سمت راست رزولوشن عکس را بر روی 12 مگاپیکسل تنظیم کنید.

در رابط کاربر دوربین آنر 9 علاوه بر ویژگی های فوق، حالت تغییر دیافراگم، حالت پرتره، Live Photos، تنظیمات HDR،  فلش و... وجود دارد که با بهره گیری از آنها تجربه جدید و متفاوتی از عکاسی با دوربین موبایل را بدست خواهید آورد.







منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار