کد خبر: ۱۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 17
اپل در نظر دارد با همکاری اینتل، آیفون‌‌‌های بعدی خود را به مودم 5G مجهز کند.

به گزارش آی تابناک : اپل (Apple) تلاش می‌کند در جریان یک همکاری نزدیک با اینتل، نسل‌های بعدی آیفون‌ را به مودم‌های این کمپانی مجهز کند که از نسل پنجم پهنای باند بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. با توجه به اینکه در مقطع کنونی همکاری‌های اپل و کوالکام محدود شده است، مهندسان اپل با همکاری اینتل (Intel)، کار خود را روی مودم‌های 5G آغاز کرده‌اند.

درحالی‌که منبع این خبر خواسته نامش فاش نشود، در این گزارش آمده است که اپل با جدیت به دنبال تجهیز آیفون‌های بعدی به مودم‌ 5G اینتل است. این خبر در حالی منتشر شده است که اینتل توانسته با موفقیت تماس دوطرفه‌ی مبتنی بر مودم نسل پنجم شبکه‌ی ارتباطی را با نسخه‌‌ی اولیه‌ی مودم 5G خود برقرار کند.

در شرایطی که بسیاری معتقدند هنوز کوالکام در مورد فناوری 5G پیشگام است؛ اما فست‌کمپانی در گزارش خود آورده که تکنولوژی کوالکام به‌طور گسترده از سوی تمام اپراتور‌های مخابراتی پشتیبانی نمی‌شود. از این‌رو مهندسان اپل به این نتیجه رسیده‌اند که مودم‌ 5G اینتل بهترین گزینه برای نسل‌های بعدی آیفون است.

تأمین مودم‌ 5G برای اپل، فرصت بزرگی است که پیش‌ روی اینتل قرار گرفته تا بتواند مشکلات بخش مودم‌های خود را جبران کند. گفته می‌شود این کمپانی تیم‌هایی متشکل از چندین هزار نفر را برای کار روی نسل پنجم شبکه‌ی ارتباطی در نظر گرفته است و تأمین مودم‌ 5G برای اپل، می‌تواند دستاورد بزرگی برای اینتل باشد.

با اینکه در بازار مودم، اینتل با فاصله‌ی زیاد بعد از کوالکام قرار دارد؛ اما تیمی چند هزار نفری را به‌طور ویژه برای کار در بخش مودم‌های 5G در نظر گرفته است. تأمین تمامی مودم‌های 5G مورد نیاز نسل بعدی آیفون‌های اپل می‌تواند فرصتی مغتنم برای اینتل باشد.

آیفون‌های بعدی اپل مجهز به مودم‌های 5G، می‌توانند با سرعت‌های گیگابیتی سازگار باشند؛ اما به نظر می‌رسد هنوز شرایط بازار، چه از نظر تکنولوژی‌ها به‌کاررفته و چه از نظر ارتقاء فنی اپراتورها و تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند، برای پشتیبانی از این سرعت آماده نیست.

بخشی از مودم‌های آیفون 7 توسط اینتل تأمین شده است و بی‌شک این کمپانی در تأمین مودم نسل بعدی آیفون‌ اپل نیز نقش بسزایی خواهد داشت. رابطه‌ی اپل با کوالکام، روز به روز تاریک‌تر می‌شود و اپل به‌خوبی می‌تواند از این موقعیت سود ببرد. ضمن اینکه گفته می‌شود اپل تلاش می‌کند نسل بعدی آیفون‌ این کمپانی، بدون هیچ وابستگی به کوالکام تولید شود.





منبع : 9TO5MAC
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار