کد خبر: ۱۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 17
همانطور که اطلاع دارید به تازگی نسخه جدید فایرفاکس برای ویندوز منتشر شد که تغییرات بسیار خوبی داشته و همچنین حافظه رم کمتری را نیز نسبت مرورگر کروم مصرف می کند. اگر قصد دارید تمام اطلاعات خود را از جمله بوک مارک ها، پسوردهای ذخیره شده، هیستوری مرورگر و… را از مرورگر کروم به فایرفاکس انتقال دهید، در ادامه با ما در این آموزش کاربری همراه باشید.

به گزارش آی تابناک : اگر به تغییر مرورگر خود فکر می کنید، اما به دلیل حجم انبوه اطلاعات ذخیره شده در مرورگر کروم توانایی این کار را ندارید، این آموزش ساده و کاربردی به شما کمک می کند که کلیه اطلاعات خود را از مرورگر کروم به فایرفاکس انتقال دهید.

نکته: با استفاده از این آموزش می توانید داده های مایکروسافت اج و اینترنت اکسپلورر را نیز انتقال دهید.

انتقال اطلاعات از کروم به فایرفاکس

وقتی برای اولین فایرفاکس را نصب می کنید، به شما پیشنهاد می دهد که اطلاعات خود را انتقال دهید، اما اگر قبلا فایرفاکس را نصب کرده اید و اطلاعات را انتقال نداده اید، ابزار موجود در بخش بوک مارک ها به شما کمک می کند که اطلاعات خود را به صورت کامل و ساده انتقال دهید.

برای دسترسی به بوک مارک ها، روی نماد کتابخانه در نوار ابزار کلیک کنید و یا از کلید ترکیبی Ctrl+Shift+B  استفاده کنید.

روی دکمه "Import and Backup” در نوار ابزار کلیک کنید و گزینه "Import Data From Another Browser” را انتخاب کنید. (اگر می خواهید که بوک مارک ها را از کروم و دیگر مرورگر ها به صورت HTML وارد کنید روی "Import Bookmarks from HTML” کلیک کنید و فایل HTML را انتخاب کنید.)

کروم را انتخاب کنید و برای وارد کردن داده ها از کروم روی "Next” کلیک کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام پنجره های مرورگر کروم را قبل از انجام عملیات بسته اید.

از شما درخواست می شود، اطلاعاتی را که می خواهید انتخاب کنید. اگر در مرورگر کروم چندین پروفایل داشته باشید، از شما درخواست می شود که نمایه مورد نظر را انتخاب کنید.

به طور پیش فرض، فایرفاکس کوکی ها، تاریخچه مرور، گذرواژه های ذخیره شده و بوک مارک ها را از کروم انتقال می دهد. شما می توانید گزینه های غیر لازم را حذف کنید و فقط برخی از داده ها را انتقال دهید.

فایرفاکس داده ها را وارد کرده و پیغام "با موفقیت وارد شد” را به شما نشان می دهد. بوک مارک های کروم در پوشه "From Chrome” در منوی بوک مارک ها و نوار ابزار قرار می گیرند، اما اگر دوست دارید می توانید مکان آن ها را تغییر دهید.

افزونه های خود را دانلود کنید

فایر فاکس نمی تواند، برخی دیگر از داده ها را انتقال دهد، مانند افزونه ها که شما مجبور هستید آن ها را در قسمت Add-ons جستجو کنید و دریافت کنید.

اگر یک شرکت محبوب افزونه را توسعه داده باشد، ممکن است یک نسخه از افزونه که در کروم موجود است برای فایرفاکس نیز موجود باشد. افزونه های کوچکتر ممکن است برای هر دو مرورگر در دسترس نباشند، اما شاید بتوانید مشابه آن را پیدا کنید.

همگام سازی اطلاعات مرورگر فایرفاکس بین کامپیوتر ها

فایرفاکس دارای ویژگی همگام سازی بین مرورگر های خود است که می تواند داده های شما را بین چندین رایانه، تلفن و تبلت همگام سازی و نگهداری کند. شما می توانید تنظیمات همگام سازی را در مسیر menu > Options > Firefox Account پیدا کنید. اگر هنوز وارد حساب فایرفاکس خود نشده اید، می توانید یک حساب کاربری فایر فاکس برای خود بسازید.

همان حساب فایرفاکس را در تمام دستگاه های خود وارد کنید تا اطلاعات را همگام سازی کند. همگام سازی فایرفاکس بوک مارک ها، اطلاعات جستجو و… را سینک می کند. یکبار حساب خود را تنظیم کنید تا اطلاعات شما در تمام دستگاه ها همگام سازی شود.

شما می توانید اطلاعات خود را در موبایل و تبلت نیز دریافت کنید. برنامه فایرفاکس را روی آیفون یا آیپاد خود نصب کنید تا اطلاعات سینک شود. همچنین این همگام سازی از اندروید نیز پیشتیبانی می کند.

خوشبختانه فایرفاکس کوانتوم اکنون به طور پیش فرض از موتوری جستجوی گوگل استفاده می کند. بنابراین یاهو دیگر مرورگر پیش فرض نیست و مجبور به تغییر آن نیستید.






منبع : HOW TO GEEK 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار