کد خبر: ۱۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 16
فاکسکان درصدد است برای کارکنان خود در آمریکا، خط ویژه‌ی عبور و مرور خودروی خودران راه‌اندازی کند.

به گزارش آی تابناک : مهندسان بزرگراه ویسکانسین در حال بررسی روشی هستند که به‌وسیله آن بتوانند خطوط عبور و مرور خودروهای خودران را در جاده l-94 برای استفاده شخصی کارخانه مگا فاکسکان در شهر رسین راه‌اندازی کنند.

بر اساس گزارشی که در مجله امریکایی سنتینل به چاپ رسید، این شرکت تایوانی که تاکنون با شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری از جمله اپل، مایکروسافت و نینتندو همکاری داشته، طی ملاقاتی با مقامات منطقه این پیشنهاد را در میان گذاشته است.

فاکسکان حدود ۱۰ میلیارد دلار سرمایه دارد و تاکنون بیش از ۱۳ هزار موقعیت شغلی ایجاد کرده است. اما از نظر این شرکت، اینکه کارکنان برای حضور در محل کار روزانه مسافت طولانی را طی کنند، اتلاف وقت است. ظاهرا بزرگراه l-94 بنا به دلایلی شش تا هشت خط خود را از دست داده است، مقامات این شهر نیز اعلام کردند که خود را برای این معضل آماده بودند. ولی به نظر می‌رسد فاکسکان ایده‌های دیگری در سر دارد.

درحالی‌که شرکت‌های دیگری همچون اوبر و ویمو نیز خودروهای خودران را در جاده‌های آمریکا آزمایش می‌کنند، صحبت‌هایی از راه‌اندازی خطوط اختصاصی برای رفت و آمد این گونه خودروها و کامیون‌ها به گوش می‌رسد. سال پیش شرکت مدرونا ونچرز، ایده جایگزینی خط پنجم این بزرگراه بین شهرهای سیتل و ونکوور را با یک خط ویژه مختص خودروهای خودران اختصاص مطرح کرد.

در مورد اینکه فاکسکان تمایل دارد از چه روشی برای عبور و مرور وسایل نقلیه خودران استفاده کند، هنوز اطلاعاتی به بیرون درز نکرده است. سخنگوی اداره‌ی حمل و نقل ویسکانسین به مجله سنتینل گفت این طرح پیشنهادی فقط یکی از چندین گزینه روی میز است.

به گفته تیم شیهی، رئیس انجمن صنایع شهری میلواکی، یکی از احتمالات این است که خطوط خودروهای خودران بین زمین‌های انحصاری فاکسکان و فرودگاه بین‌المللی میشل میلواکی احداث شود.






منبع : ENGADGET 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار