کد خبر: ۱۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 16
گزارش تهدیدی نوکیا نشان می دهد که اکثر دستگاه های آلوده در شبکه تلفن همراه دارای سیستم عامل اندروید می باشند.
به گزارش آی تابناک : گزارش تهدیدی نوکیا نشان می دهد که اکثر دستگاه های آلوده در شبکه  تلفن همراه دارای سیستم عامل اندروید می باشند.
با این حال نوکیا تلاش گوگل برای محاظفت بیشتر از دستگاه ها و امنیت بیشتر Play Store در دو سال گذشته را قابل تحسین می داند. اما فروشگاه های غیر تایید یکی از عوامل تهدید و آلودگی دستگاه ها به شمار می روند.
طبق گزارش جدید نوکیا گوشی های  آلوده آندوریدی روبه افزایش است

بزرگترین خطر برنامه های تروجان هستند که خود را به عنوان برنامه اصلی مثل netflix معرفی میکنند اما حاوی کدهای مخرب هستند که بیشتر هم در فروشگاه های دیگر این مورد به چشم می خورد.که بسیاری به دلیل محدودیت های دولتها میباشد مثلا درچین همه نرم افزارها را از فروشگاه دیگر دریافت میکنند چون امکان دسترسی به Play Store را ندارند.
طبق گفته نوکیا  در صدر نرم افزارهای مخرب ابزار تبلیغاتی هستند در رتبه دوم باج افزار ها قرار دارند و رتبه سوم تروجان های بانکی هستند. متوسط تخریب دستگاه ها ۰/۶۸ می باشد.
طبق گزارش جدید نوکیا گوشی های  آلوده آندوریدی روبه افزایش است
این اطلاعات را نوکیا از طریق نرم افزار NetGuard استخراج کرده ، نرم افزار امنیتی که اپراتور ها از آن استفاده میکنند.البته این آمار فقط دستگا ه های که از طریق اپراتور به اینترنت متصل می شوند را می توان شناسایی کند.
طبق گزارش جدید نوکیا گوشی های  آلوده آندوریدی روبه افزایش است

سیستم عامل IOS مورد حمله نرم افزارهای جاسوسی قرار می گیرد ولی چون فروشگاه های آن محدود به اپل استور  می باشد کمتر مورد تهدید آلودگی می باشد.اما IOS  های قدیمی هنوز احتمال آلودگی بیشتری دارند.

نویسنده :سعید پوری

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار